Nybliven "mamma"/kanibalisme

Så artig! Etter å ha hatt palettciklider i karet i ca 3 uker så har de både lagt egg og fått masse(50 - 70) yngel ) resten av befolkningen i karet er fremdeles så småvokst så de utgjør ikke noen nevnværdig trussel... Det jeg ser nå er at palett pappaen i ny og ne(når det er hans tur å passe på de små) tar seg en jafs og "spiser" noen av babyene.. palettmoren gjør ikke slik.. Men jeg har faktisk observert en gang at han spyttet ut to yngel.. (men ikke ellers) Kan jeg risikere at han spiser opp alle ungene sine?
Hadde egentlig planer om å sette in nye fisk(en stimfisk) men er det en dårlig ide akkurat nå? Ser palettene dominerer hele karet som det er idag. Har et 180l, har to små ancistrus, 4 små scalarer og to paletter....
Jeg har hørt at noen sliter med at fiskene spiser sine egne, og de fleste tillegger det at fiskene er unge/uerfarne, og at det tar noen runder med nye kull før de får helt teken på hva er unger/egg og hva er mat. Så jeg ville rett og slett gitt dem noen sjanser, og er han fortsatt like forvirret så kan du prøve å få yngelen i eget kar og for opp selv, jeg vet ikke helt hvordan cicklider er på slikt.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap