Kakadueciklide

Kan noen fortelle litt om denne? ser at den tåler fra 5-7.5 i PH. Min PH ligger nå på 7,5. Vil det gå greit for dem?

Er de lett å ha?

Vurderer å sette inn noen i mitt 180 liters akvarium, hvor det nå går dronningrasbora, blå og perle gurami og leopard pansermalle.
ph på 7.5 er nok et ytterpunkt, de liker seg nok på den sure siden av skalaen. Flere av mine bøker har 7.0 ph som maksgrense. Kakaduciklidene er nok de enkleste å få til av apistograma artene, men de linjeavles mye for å få flere farger så de svekkes vel de å. Jeg tror du kan klare å holde de i ph 7.5 men det blir nok for høyt for gyting. Jeg har brukt ph 6.5 for å få til gyting.
Senk den ned til Ph 6-6,5, så vil dem trives mye bedre. Men jeg vil dog ikke anbefale å ha dem med corydoras, selv om noen mener dette går veldig bra. Grunnen er at coryene svinser rundt og overalt, mens apistoene oppretter territorie og vil ikke akseptere cory`er inn på sitt område. Dermed kommer apistoene til å konstant gå å jage coryene, hvor de fysisk går til angrep. Noen ganger vil dette gå utover øynene til coryene, og jeg har selv erfart dette. I naturen så lever heller ikke disse artene sammen, bortsett fra i enkelte områder når tørketida er på sitt værste og de ikke har noe valg.
Er enig i det Tom K skriver om å ha apistogramma sammen med cory. Har selv dårlige erfaringer med det. Har for tiden 9 typer apistogramma, der i blandt både oppdrettsvarianten og vilfanget cacatuoides (kakadueciklide) Brønnvannet her ligger stabilt på pH 5 og her yngler det over all evne her. Det finnes mange måter som det er skrevet om på AF om å senke pH, (Tiur) Torv og div blader er noe av det. Søk på dette så finner du mange gode ideer
oi... vil jo ikke at det skal bli "krig" i karet :/ for kanskje se etter noe annet da.
Tilfeldig bekjentskap
© RunarH
Reklame for plussmedlemskap