Lite fiskeproblem
Postet 25.05.11 kl 08:53
Postet 25.05.11 kl 12:57
froskenHan pleier å bli sinna nå hun ikke er klar for å legge egg. Det tar tid før eggene modnes,og hun viker unna.Ca 2 -3 uker går det mellom eggleggingene. Er det en slik pause hos hunnen du opplever hos deg?
De har flere gang lagt egg uten problem, har funnet ny eier til palettene og starta tilbake med 4 sommerfugl ciklider. Tror det blir roligere i akvariet nu.
Postet 25.05.11 kl 15:02
Postet 25.05.11 kl 15:05
Postet 25.05.11 kl 16:37
Endret: 25.05.11 kl 16:40
Stig TFornuftig avgjørelse, med to paletter i en 160 liters kar blir det kjedelig i lengden da du ikke kan ha noe serlig annen fisk der. Er litt nyskjerrig er det vanlig sommerfuglcilkide eller er det den bolivianske du har kjøpt?
Kjøpte Mikrogeophagus ramirezi de hadde ikke så mye annet i hammerfest jeg kunne tenkt meg.
Postet 25.05.11 kl 19:22
Sist da jeg var på dyrebutikken i Hammerfest hadde de bare noen vanlige Sommerfuglciklider (sikkert de du kjøpte) men de hadde flere hundre Bolivianske.
Synes de hadde mye rar fisk, som månefisk, Gobier, 5-6 type barber osv, det var ikke so mye som fristet meg heller, skulle kjøpe noen eplesneiler men de hadde bare hornsneiler og noen rare jeg ikke husker navnet på, Merkelig bestilling de hadde fåretatt.
Den vanlige sommerfuglcikliden du har kjøpt er veldig fin når den blir voksen, men den er ikke så hardfør som den bolivianske. Du har da så mye erfaring nå at du mestrer vel det, den jager ikke annen fisk og har ikke så stort teritorie når den har yngel. Det er lurt å ha en del planter for at den skal bli skikkelig trygg. Lykke til.
Synes de hadde mye rar fisk, som månefisk, Gobier, 5-6 type barber osv, det var ikke so mye som fristet meg heller, skulle kjøpe noen eplesneiler men de hadde bare hornsneiler og noen rare jeg ikke husker navnet på, Merkelig bestilling de hadde fåretatt.
Den vanlige sommerfuglcikliden du har kjøpt er veldig fin når den blir voksen, men den er ikke så hardfør som den bolivianske. Du har da så mye erfaring nå at du mestrer vel det, den jager ikke annen fisk og har ikke så stort teritorie når den har yngel. Det er lurt å ha en del planter for at den skal bli skikkelig trygg. Lykke til.
Postet 25.05.11 kl 20:16
Håper jeg ha "skillz" nok til å ha de kjøpte 4 stk. Nå er det bare å vente til de blir større. Det ble jo rene paradiset i akvariet nu, eneste kinesiske algespiseren min som er litt gretten. Kanskje skifte den ut med 4 ottoer? Men den gjør en knall jobb med å vaske, kun en gang på 6 måneder har jeg vasket ruta. Å da gjore jeg det bare får å teste algeskrapen kjerringa kjøpte.
Alta har mye tøff fisk men de kan så lite om de så tør ikke kjøpe uten å sjekke på AF først.
Tror Ho i hammerfest sa at torsdag Sku de få ny leveransene med planter og fisk.
Alta har mye tøff fisk men de kan så lite om de så tør ikke kjøpe uten å sjekke på AF først.
Tror Ho i hammerfest sa at torsdag Sku de få ny leveransene med planter og fisk.
Postet 25.05.11 kl 23:25
Kinesisk algespiser har ikke jeg villet ha, de er veldig sure og agresive når de blir voksne. Anbefaler fem seks Ottoer da de er snile og stjeler ikke egg og yngel.
Det er lurt å lese litt selv, og ringe Hammerfest og Alta og spør om de har inne de artene du ønsker. Har de ikke fiskene du ønsker spør om de kan ta de inn til deg.
Det er lurt å lese litt selv, og ringe Hammerfest og Alta og spør om de har inne de artene du ønsker. Har de ikke fiskene du ønsker spør om de kan ta de inn til deg.
Postet 26.05.11 kl 07:40
Postet 26.05.11 kl 16:35