Scalarer som snapper luft i overflaten

har noen scalarer som er oppe og snapper luft.er kunn dem som gjør det.har en del annet der som ikke gjør det.
hva kan det være tro?

mvh glenn
Både de 3 scalarene jeg hadde tidligere, og de 3 jeg har nå, er oppe i vannflata innimellom. Jeg kan ikke si at jeg har lest noe at dette er normalt, men har heller aldri tenkt over det... Er det fine vannverdier, og bevegelse i overflaten så fiskene får oksygen, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg.
Det mener jeg om dette er noe de gjør innimellom, ikke mesteparten av tiden (eller konstant...). Så ville jeg jo sett på helheten og annen atferd. Mer enn å sammenligne med andre arter, for atferden er ulik. Har noe endret seg? Spiser de?

Vet ikke om svaret hjalp. Men jeg tenker at det ikke er uvanlig at scalaren av og til trekker litt luft. Det er kun ut fra hva jeg har observert hos de 6 jeg selv har hatt...
Bente Kråkenes
Både de 3 scalarene jeg hadde tidligere, og de 3 jeg har nå, er oppe i vannflata innimellom. Jeg kan ikke si at jeg har lest noe at dette er normalt, men har heller aldri tenkt over det... Er det fine vannverdier, og bevegelse i overflaten så fiskene får oksygen, så tror jeg ikke du trenger å bekymre deg. Det mener jeg om dette er noe de gjør innimellom, ikke mesteparten av tiden (eller konstant...). Så ville jeg jo sett på helheten og annen atferd. Mer enn å sammenligne med andre arter, for atferden er ulik. Har noe endret seg? Spiser de? Vet ikke om svaret hjalp. Men jeg tenker at det ikke er uvanlig at scalaren av og til trekker litt luft. Det er kun ut fra hva jeg har observert hos de 6 jeg selv har hatt...

alt er som normalt,spiser og alter innemellom dem er oppe.
Hvordan er gjellebevegelsene til scalaren? Rolige og nesten ikke synlige? Det skal ikke være "gisping" eller overdrevent tydelige bevegelser med gjellelokkene.

Det hender scalarene spiser f.eks. andemat som flyter i overflaten. Har du noen slike flyteplanter, så kan det være det den er ute etter.
Og scalarer er notorisk grådige og konstant sultne. Kan hende scalaren din bare er oppe og super litt i overflaten for å sjekke at det ikke er noen matrester som flyter rundt der som den har oversett tidligere?
mona o
Hvordan er gjellebevegelsene til scalaren? Rolige og nesten ikke synlige? Det skal ikke være "gisping" eller overdrevent tydelige bevegelser med gjellelokkene. Det hender scalarene spiser f.eks. andemat som flyter i overflaten. Har du noen slike flyteplanter, så kan det være det den er ute etter. Og scalarer er notorisk grådige og konstant sultne. Kan hende scalaren din bare er oppe og super litt i overflaten for å sjekke at det ikke er noen matrester som flyter rundt der som den har oversett tidligere? :)

gjellebevegelsene er som normalt.jeg tror det er att dem ser etter matrester jeg også.
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Sogn Dahle
Reklame for plussmedlemskap