Prinsessen av burundi - spørsmål
Jeg har åtte Prinsessen av Burundi i flere ulike størrelser, ca 4-13 cm. Nå har jeg veldig lite erfaring med denne fisken, men mener ut fra det som står i fiskebasen, at de aller fleste er hanner. Tror de tre minste på ca 4, 5 og 6 cm er hunner. Nå virker det som om de aller største "rotter seg sammen" og mobber spesielt den på 5 cm. Litt av halefinnen er spist på og de trenger den opp i et hjørne og "hakker" på den. Er dette mobbing som jeg tror, eller kan det også være lek?
Hvor stor er denne fisken før en klart og tydelig kan se forskjell på hunne og hanne? Hannen har i følge fiskebasen lengre rygg- og halefinne. Tenker da om de minste jeg har ennå ikke er utvokst, og at det derfor kan være hanner de også?
Jeg har vært sparsommelig med foringen den siste uka, og tenkte det kan være en årsak til at de har begynt å mobbe den ene.
Hvor stor er denne fisken før en klart og tydelig kan se forskjell på hunne og hanne? Hannen har i følge fiskebasen lengre rygg- og halefinne. Tenker da om de minste jeg har ennå ikke er utvokst, og at det derfor kan være hanner de også?
Jeg har vært sparsommelig med foringen den siste uka, og tenkte det kan være en årsak til at de har begynt å mobbe den ene.
Postet 15.06.11 kl 19:56
Postet 15.06.11 kl 20:05
Postet 15.06.11 kl 20:16
Postet 16.06.11 kl 00:53
Postet 16.06.11 kl 01:14
Hm...liker ikke det du forteller Bjørgvin. Disse fiskene trenger ikke å være i gruppe etter det jeg forstår, så det har sikkert passet bedre å ha kun et par av dem i karet hvis de mobber ihjel hverandre. De er jo ganske elegante der de svømmer rundt med hevet hode.
Jeg har en stor Golden (12-13 cm) og fire store sugemaller i tillegg til Prinsessene. Tenker at de trenger litt mer svømme- og gjemmeplass i og med at de er så store som de er.
Hvis noen har et bilde av en stor Prinsessehunne (over 6-7 cm), så hadde jeg vært taknemlig for å fått sett det.
Jeg har en stor Golden (12-13 cm) og fire store sugemaller i tillegg til Prinsessene. Tenker at de trenger litt mer svømme- og gjemmeplass i og med at de er så store som de er.
Hvis noen har et bilde av en stor Prinsessehunne (over 6-7 cm), så hadde jeg vært taknemlig for å fått sett det.
Postet 16.06.11 kl 15:08
Postet 16.06.11 kl 15:42