Sebraciklider

Noen som har erfaring med (blå) sebraciklider?
Har et 240 liters kar, der det allerede går Rød Zebra, Maingano, Saulosi og Praktbotia.
Hei
hei jeg har zebra/elfen ciklider sammen med blå acara og d funker bra i 250 liter'n min. endelig blitt litt ro og fred i kare mitt siden begge para har yngla. men acaraene er blitt sjef i kare nå siden de er blitt litt større en zebra/elfen ben ciklidene:P
Hvilken sebraciklide mener du?

Er det Rød Zebra med varianten blå hann og rød hunn?

Eller Sebraciklide?

Det finnes kanskje andre også, men det er disse to jeg tenker på når du sier sebraciklide.
Jeg tenker på Sebraciklide. Det går allerede Rød Zebra i karret mitt, men lurte på hvordan Sebraciklidene er.
Ok, hadde det vært malawicikliden du mente, kunne jeg svart Men har ingen erfaring med Sebracikliden. Ville dog vært forsiktig med å blande andre fisk med malawi.

Jeg ville heller ikke blandet sør/mellom amerikanske ciklider som Sebra med Malawi - til det er både lynne og kravet til vannverdier alt for forskjellige.
Når det er sagt - Sebraciklider yngler som besatt og blir som regel utrolig agressive når de yngler (altså nesten hele tiden). Jeg har/har hatt flere par - de lar seg normalt ikke pille på nesen av noen og iallefall ikke av blå acara - men man kan være heldig å få et "rolig" par - men ikke regn med det.
Får vel kjøpe et nytt kar å ha et par alene i Takk for svar.
Tilfeldig bekjentskap
© Pål A. Hegland
Reklame for plussmedlemskap