Blå acara yngel. noen tips?

Jeg har et kar med to sebraciklider og et tydligvis lekspar av Blå Acara med 2 uker gammel yngel. Jeg må si de er veldig flinke foreldre og de stakkars sebraene står i det ene hjørne, vettskremt av pappa Blå Acara som tar jobben sin veldig seriøst. Spørsmål; når bør jeg ta ut yngelet i eget kar? Trenger jeg å gjøre det i det heletatt? Jeg synes de gjør det veldig bra som foreldre. Noen med erfaringer på dette området? PÅ forhånd takk!
Plussmedlem
Svaret på det siste spørsmålet har du egentlig gitt selv. De er flinke foreldre.
Så lenge karet ikke gir god nok plass til et ynglende par med ciklider og andre fisker så bør du gjøre noe.
Fjerner du yngelen så dukker problemet snart opp igjen i form av et nytt kull.

La paret beholde karet aleine sammen med yngelen er mitt råd.
Takk for svar. Det har minsket betraktlig med yngel i løpet av natten. Jeg regner med at sebraciklidene har kost seg med snacks i natt. Nå har forøvrig også de to begynt å grave en grop sammen og. Jeg lurer på om jeg skal selge et av parene. Det er bare rot og bråk i det karet. hehe. Det er mulig jeg kun beholder Blå Acara paret.
Det kan gå ille med Acaraene dine når sebraene begynner å yngle - du bør iallefall ha et ganske stort kar med gode skjulesteder. Vanligvis er sebraciklider mange hakk tøffere enn Blå Acara, som er ganske milde til å være såpass store ciklider.
Takk for svar. Ja heldigvis er Acaraene større...men jeg blir nødt til å hive sebraene ut. Karet er for lite for to lekspar.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap