Hvordan få palettciklide på lek?

Hei har da 2 Palettciklide
som eg gjerne vil få på lek. Har flyttet disse over i et 60L akvarie for seg selv der eg har laget eget hus til di.

Men hva trenger di for og begynne og leke. Hva liker di?

Er veldig ny på dette så alt av info er til hjelp.
Hvis ikke du allerede har gjort det så kan du lese om palettciklider under kunnskapsdatabasen her, evt søk på palett i søkefeltet så komer det opp link til info om fiskene dine. Der står det bl.a. om noen av de behovene palettene har for å trives.
Paletter er veldig enkle å få i lek. Det man må være 100% sikker på er at man har en av hvert kjønn. Det er mange som har kjøpt "et par" i butikken som senere har vist seg være to hanner.
La de få en uke pa seg å følg med om du ser noen tegn. Eller så kan et kaldtvannsbytte og mye mat(helst mygglarver) rett etterpå trigge lek.
Heidi Jensen
Paletter er veldig enkle å få i lek. Det man må være 100% sikker på er at man har en av hvert kjønn. Det er mange som har kjøpt "et par" i butikken som senere har vist seg være to hanner. La de få en uke pa seg å følg med om du ser noen tegn. Eller så kan et kaldtvannsbytte og mye mat(helst mygglarver) rett etterpå trigge lek.

Er ganske sikker på at at det er en av hvert kjønn. Ser ganske tydelig forskjell på di.
Skal la di finne seg til rette i det nye akvarie først.
No har eg bare tørket mygglaver.

Greier ikke og finne så mye om hva di liker her på forume. Kunnskap databasen syns eg va ganske tynn på akkurat oppdrett av paletter.
Når di begynner og flytte på steiner å lage en grop, er dette tegn på at den kansje skal legge egg snart?

Liker ikke di å henge eggene sine ?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap