Kakadueciklider i 220l
hei er en relativt fersk akvarist
jeg har en 220L som kjøres in nå og lurer på valg av fisk.
i dyrebutikken der jeg bor har de noen veldig fine kakadueciklider som jeg lurer på å kjøpe, men disse er jo kjøttetere. jeg har noen fisk fra før av blant annet SAE, rødmuntetra, dvergøksefisk og 2 amanoreker, er det noen fare for at noen av disse vil bli spist?
og hvor mange kan jeg ha av kakadueciklidene i samme kar? og er dette en agresiv fisk?
setter pris på alle svar
jeg har en 220L som kjøres in nå og lurer på valg av fisk.
i dyrebutikken der jeg bor har de noen veldig fine kakadueciklider som jeg lurer på å kjøpe, men disse er jo kjøttetere. jeg har noen fisk fra før av blant annet SAE, rødmuntetra, dvergøksefisk og 2 amanoreker, er det noen fare for at noen av disse vil bli spist?
og hvor mange kan jeg ha av kakadueciklidene i samme kar? og er dette en agresiv fisk?
setter pris på alle svar
Postet 05.10.11 kl 22:22
Postet 05.10.11 kl 22:39
Postet 05.10.11 kl 23:11
aylorhei er en relativt fersk akvarist :) jeg har en 220L som kjøres in nå og lurer på valg av fisk. i dyrebutikken der jeg bor har de noen veldig fine kakadueciklider som jeg lurer på å kjøpe, men disse er jo kjøttetere. jeg har noen fisk fra før av blant annet SAE, rødmuntetra, dvergøksefisk og 2 amanoreker, er det noen fare for at noen av disse vil bli spist? og hvor mange kan jeg ha av kakadueciklidene i samme kar? og er dette en agresiv fisk? setter pris på alle svar :)
Selv har jeg mine Apistogramma Cacatuoides i artskar så kan egentlig ikke svare om di går sammen med nevnte individer. Di trives best med helt mykt vann med ph rundt 5,5 og vet heller ikke vannverdiene i ditt kar.
Holder selv ca 10 apistogramma typer og er heldig da mitt brønnvann ligger på 5-5,5 i ph hele året. Vet dem kan jage en del og være territoriale når di har egg og yngel, selv mot egen rase
Postet 05.10.11 kl 23:11
aylorvil kakducikider gå sammen med corydoras foreksempel corydoras concolor?
Man bør ikke corydoras sammen med apistogramma.
Har hørt mange ganger at apistoer har pikket ut øynene og drept coryer.
Coryer er ganske vimsete og holder ikke territorier, så plutselig svømmer de rett inn i hulen til apistoen og da kan det skje horrible ting
Postet 06.10.11 kl 09:40
Postet 06.10.11 kl 11:24
Postet 06.10.11 kl 11:26
Postet 06.10.11 kl 11:30
Postet 06.10.11 kl 11:33
Postet 06.10.11 kl 12:08
Eikeblader funker også til PH senking, men jeg vil heller anbefale Naturtorv(tiurtorv fra plantasjen).
Og som en skriver her så trenger ikke kakadue ciklider så veldig surt vann, Ph6 er lavt nok for å få disse i lek.
Jeg har viltformen av kakadueciklider, og disse er fanget av en bekjent av meg i Bretana, Peru hvor Ph`en var 7.
Når det kommer til andre apistogrammaer, så er det enkelte arter som kommer fra skikkelig sortvann og som ikke leker før man er ned på 5 tallet og noen arter enda lavere.
Og som en skriver her så trenger ikke kakadue ciklider så veldig surt vann, Ph6 er lavt nok for å få disse i lek.
Jeg har viltformen av kakadueciklider, og disse er fanget av en bekjent av meg i Bretana, Peru hvor Ph`en var 7.
Når det kommer til andre apistogrammaer, så er det enkelte arter som kommer fra skikkelig sortvann og som ikke leker før man er ned på 5 tallet og noen arter enda lavere.
Postet 06.10.11 kl 12:19
Postet 06.10.11 kl 21:42
Postet 07.10.11 kl 03:31