Folkets personlige erfaringer med jack dempsey?
Hei. Jeg har selv et Jack Dempsey lekspar.
Disse går kjempeflott med de andre mye mindre fiskene i karret.
Eneste jeg har sett av aggressjon er når de har ynglet selv og ovenfor bittesmå fisk som neon tetra.
Botiaene mine går kjempe bra med de, og begge parter "respekterer" hverandres plass i vannet. Samme gjelder de andre artene som går i karret. De spiser sammen av samme agurk bit samtidig feks uten tegn til at noen av de er hissige.
Karret er et 350l, med rikelig av gjemmesteder for alle slag fisk som er der
(og før noen sier: De må ha 720l minimum.. så vil jeg bare si at jeg skal ikke ha dette karret når de blir større Det blir nok et på borti 8-900l etterhvert men for øyeblikket er 350l mere enn stort nok til de )
Det er mulig dette er en ren tilfeldighet, noe som også er litt av grunnen til at jeg spør om andres personlige erfaring (ikke hva man har lest seg til)
Håper flere vil dele sine erfaringer og gjerne bilder
Mitt karr beviser i allefall at det er fullt mulig å ha mindre fisk sammen med Jack Dempsey, så lenge karret er lagt til rette for det. Hvor vidt det er et unikt tilfelle skal jeg ikke si, men det håper jeg denne tråden vil gi litt klarhet i
Legger ved noen bilder av mine små (første og andre bildet er fra et gammelt karr)
Disse går kjempeflott med de andre mye mindre fiskene i karret.
Eneste jeg har sett av aggressjon er når de har ynglet selv og ovenfor bittesmå fisk som neon tetra.
Botiaene mine går kjempe bra med de, og begge parter "respekterer" hverandres plass i vannet. Samme gjelder de andre artene som går i karret. De spiser sammen av samme agurk bit samtidig feks uten tegn til at noen av de er hissige.
Karret er et 350l, med rikelig av gjemmesteder for alle slag fisk som er der
(og før noen sier: De må ha 720l minimum.. så vil jeg bare si at jeg skal ikke ha dette karret når de blir større Det blir nok et på borti 8-900l etterhvert men for øyeblikket er 350l mere enn stort nok til de )
Det er mulig dette er en ren tilfeldighet, noe som også er litt av grunnen til at jeg spør om andres personlige erfaring (ikke hva man har lest seg til)
Håper flere vil dele sine erfaringer og gjerne bilder
Mitt karr beviser i allefall at det er fullt mulig å ha mindre fisk sammen med Jack Dempsey, så lenge karret er lagt til rette for det. Hvor vidt det er et unikt tilfelle skal jeg ikke si, men det håper jeg denne tråden vil gi litt klarhet i
Legger ved noen bilder av mine små (første og andre bildet er fra et gammelt karr)
Postet 11.10.11 kl 18:44
Postet 11.10.11 kl 18:57
Postet 11.10.11 kl 19:01
Postet 11.10.11 kl 19:50
BettafrelstOi! De var utrolig flotte! Her må jeg lese meg frempå .) Gleden blir like stor når vi vet du tenker på større kar. 800-900 liter høres spennende ut
Tusen takk Ja, det blir et betydelig større kar etterhvert som de blir større Ikke noe gøy med stor fisk med liten plass
Er veldig spent på om flere vil dele sine erfaringer/bilder med Jack Dempsey i denne tråden
Postet 11.10.11 kl 20:06
Endret: 11.10.11 kl 20:06
Postet 11.10.11 kl 20:14
Postet 19.10.11 kl 16:28
Du det gikk nok rett vest For uklare bilder, + at det var vanskelig å få inn bilder på fisk som alt har noen bilder. Bildene mine var tatt med mobil sånn som disse her, så ser i grunn den med ukart Uansett syntes jeg fiskebasens bilder av Jack Dempsey er utrolig kjipe.. Finnes så mange finere enn de som er bilde av der
Postet 19.10.11 kl 16:58
Stian FDu det gikk nok rett vest:) For uklare bilder, + at det var vanskelig å få inn bilder på fisk som alt har noen bilder. Bildene mine var tatt med mobil sånn som disse her, så ser i grunn den med ukart:) Uansett syntes jeg fiskebasens bilder av Jack Dempsey er utrolig kjipe.. Finnes så mange finere enn de som er bilde av der:)
hmm... det var synd(enig med at bildene i fiskebasen ikke er fine)
Postet 19.10.11 kl 17:22
Hvordan er folks foringsrutiner med Jack Dempsey? Hvor mye, hvor ofte, hva?
Mine får pr dags dato mat 2 ganger i døgnet. Fryste røde mygglarver, brokkoli, agurk, salat, melon, fryst oksehjerte, ciklide pellets, og noen ganger tar de noen av bunnpillene til de andre.
De spiser alltid opp alt de får, og er stadig sultne.. Glupske fisker!
Av og til går de en dag uten mat. (med vilje)
Mine får pr dags dato mat 2 ganger i døgnet. Fryste røde mygglarver, brokkoli, agurk, salat, melon, fryst oksehjerte, ciklide pellets, og noen ganger tar de noen av bunnpillene til de andre.
De spiser alltid opp alt de får, og er stadig sultne.. Glupske fisker!
Av og til går de en dag uten mat. (med vilje)
Postet 22.10.11 kl 23:34
Endret: 22.10.11 kl 23:35
Har hatt disse for noen år siden. Var helt ok så lenge de var "små" når de voks til og ble store så ble det problemer med slåssing og mindre fikst ble borte gitt!!!
Når disse begynner og sloss da gir deg seg pokker ikke før den ene eller andre er dau er min erfaring med de jeg har hatt (sikkert forskjeller på enkelt individ her også)
Fant en vidio på youtube som viser kamp mellom en Oscar og Jack Her.
Når disse begynner og sloss da gir deg seg pokker ikke før den ene eller andre er dau er min erfaring med de jeg har hatt (sikkert forskjeller på enkelt individ her også)
Fant en vidio på youtube som viser kamp mellom en Oscar og Jack Her.
Postet 23.10.11 kl 00:51
Postet 23.10.11 kl 10:21