Hjelp ang kjønn på palettciklide

har to palett ciklider, hun i dyrebutikken sa det var hun og han, men nå er jeg litt usikker.....
noen som kan hjelpe meg, er det hann og hun jeg har?
ekstremt dårlige bilder av den ene... men den har mye mere farger enn den på første bilde, og rød buk.
den første har ikke noe farge...
(de to siste bildene er av samme fisk)

For meg ser det ut som hanner. Hunnen er mye rundere i finnen på ryggen og disse bildene er de spisse.
var det jeg og var stygt redd for, siden begge har spisse finner. syns og det var merkelig at den ene ikke har noe farge....
Som regel når det er to hanner, er den som er mest dominant som har mest farger.
aaaah, ja for den med mest farger, er den som virkelig er konge i akvarie.... den andre holder seg mest i bakgrunn og gjemmer seg i plantene. trekker seg unna når den fargesterke kommer...
jaja, da får jeg heller gi opp paletten, å satse på sør-amerikanske ciklider :P

takker for hjelpa
Det må du ikke gjøre, bytt ut den ene og få deg en hun. De er utrolig nydelige og flinke foreldrer.
litt vanskelig å bli kvitt ene, da jeg bor helt avsides, å ingen i nærområde driver med fisk... :/ men skal se om jeg ikek får gitt bort den ene, å kjøpe ei dame til han som blir igjen....
Ta med deg ene hannen til butikken du kjøpte den og få byttet den til en hun. De er jo de som gjorde feilen og da må de rette det opp også.
må ringe de å høre, håper det er mulig.... har jo tross alt betalt for ett par, ikke to hanner
Tilfeldig bekjentskap
© Kristin Torgersen
Reklame for plussmedlemskap