Vi fortsetter med kjønn, sommerfuglciklide

har to sommerfugler, hadde tre, men tror det er hannen som er død. men er litt usikker.... for nå oppfører de to som er igjen seg veldig rart... står mot hverandre me ryggfinnene rett opp.

bilde 1 er av den som har vært i akvarie en stund.... som jeg antar er en ho, den har rødlig buk....

bilde 2 er av den jeg kjøpte her om dagen, ble solgt som en hun, men er litt usikker nå.... er litt rødlig i buken, men ikke så mye som den andre.... denne er også litt større enn den første fisken

bilde 3 er av begge to, sånn som de står mot hverandre.
Den på bilde 1 er ganske sikkert en hun, og den på bilde 2 er ganske sikkert en han

Foruten at hannen er litt større, og at hunnen er litt rødligere i buken, kan man se det på den sorte store flekken på siden. På hunnen er det vanlig at 3 eller flere av de selvlysende blå spettene ligger på selve den sorte flekken. Hos hannen gjør de ikke det.

Hos hannen er de fremste ryggfinnestrålene generelt litt lengre enn resten, mens hos hunnen er de ca like lange.

Og spør du meg, synes jeg jaggu det ser ut til at de driver og sjekker hverandre ut

Lykke til!
håpa og at det var litt flørting i lufta men var usikker på om det var samme kjønn eller ikke.
Samme
mine stod og sånn, di var uvenner hele tiden. den eine blei spist av den andre, og den andre ble plutselig borte etter 2 dager
den ene døde, så var nok ikke no flørting....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap