Hvilken fisk kan jeg ha i min 80 liter?

akkurat nå går det to sommerfugler, en malle, 4 cory, 3 kardinaltetra og to guppy(guppyene er der bare midlertidig). tenkte jeg ville ha noe som går i samme ph og det som sommerfuglene.... litt sommerfugl biotop aktig
hvilke planter og fisk burde jeg ha? som er fra samme område ca som sommerfuglene..
Jeg syns du burde konsentrere deg om å heller øke antallet på noen av de fiskeartene du har, fremfor å putte enda flere arter nedi karet. Det blir fort fullt, og kaotisk med mange arter.
Kardinaltetraene dine er en stimfisk, som lever i stimer på tusenvis av fisk i naturen. Nå har du bare 3, så jeg foreslår at du kjøper en hel gjeng til av dem.

I tillegg trives også Corydoras bedre når de er mange, så hvorfor ikke kjøpe flere av samme art som du har fra før? 4-5 stykker til?

En 80 liter rommer ikke så mye, og det er begrenset hvor mye man kan ha i det.

Du skriver du har "en malle" også... hvilken type og art er det? Jeg er litt redd det kan være en av de som blir gigantiske, men som selges i bøtter og spann i zoobutikkene, som f.eks. gibbiceps og pleco.
Forhåpentligvis har du bare en Ancistrus, de blir ikke så store, men er det en av de andre ville jeg vurdert å kvitte meg med den først som sist... de hører overhodet ikke hjemme i en 80 liter.
ja, skal forstørre stimen.... men tenkte om de fiskene passer inn sammens med sommerfuglene... hvilken fisk er det som normalt er i samme sone som sommerfuglcikliden?
er en liten kinesisk malle....... en sewellia lineolata, med maks str. 4,5 cm
å det skal en ancistrus i akvarie, så sewellian flytter over til 130 litern.... tenkte å gjøre den lille om til sør-amerikansk....
Finn ut hva slags cory du har, og kjøp i alle fall 4 til, da coryer er stimfisk. Har du grus i bunn, så bør du bytte inn coryene i noe annet, coryer må ha sand.

12-15 kardinaltetra til, disse er også stim fisk.

Da begynner det å bli ganske fullt i tillegg til sommerfuglciklider.
har sand..... å har corydoras aeneus.
men hvilke planter, er lite planter i det idag..
da var det bare en sommerfuglciklide igjen, den ene døde igår. hadde ett kvitt merke over øye, mangla liksom skjell der....
noen andre sør-amerikanske ciklider som passer i ett 80 liters kar? tror jeg gir opp sommerfuglciklider, trenger noen som er litt mere hardføre....

er rimelig nybegynner på ciklider, så trenger all hjelp jeg kan få
Det er kanskje ikke så lurt at du putter ciklider i karet, når det er såpass mye annen fisk og du har Corydoras. Ciklider er territorielle, og lager fort bråk med andre fisk. Det bør være god plass til det, og det er det ikke i et selskaps-akvarium på bare åtti liter.

Sommerfuglciklider er relativt harmløse selv om de er litt territorielle i yngle-perioder, men ikke av de verste. Sånt sett passet egentlig de best inn i karet ditt av de dvergciklidene jeg kan komme på i farten.
har ett til kar der jeg kan putte cory'ene, så det er ikke no problem... de er kun i 80'en siden jeg prøver meg på et lite sør amerikansk kar.

tar imot alt av tips om et sør-amerikansk kar
Geir Danielsen
http://www.dwarfcichlid.com/index.php

ellers har du jo også fiskebasen her på AF.....glimrende hjelpe middel!
har sett litt i fiskebasen ehr ja, men er ikke bare bare når man ikke vet akkurat hva man vil ha å hvilke fisk som tåler en "støyt"
men takk for linken, skal se litt på den
Geir Danielsen
http://www.dwarfcichlid.com/index.php

takket være deg å linken din, kommer jeg til å fortsette med Ram, men denne gangen rent Ram kar, ikke noen andre fisk tuuuuuusen takk for linken
endelig noen som kunne hjelpe en ciklide nybegynner
Tilfeldig bekjentskap
© Christin Aase
Reklame for plussmedlemskap