Lyst på kakadue ciklider..
Hei jeg har veldig lyst på kakadue ciklider, men hørte idag at jeg ikke kan ha det med corydoras.. Kjøpte corydoras idag fordi hun sa det gikk med alt av fisker osv, (er nybegynner ) og så sa søs at man ikke skulle ha det med ciklider.. Hva annet av småfisk kan jeg evt ha da? har en kampfisk som jeg reddet fra dyrebutikken idag, såå stusselig å hadde det ikke bra oppi det lille "akvariet" han var i.. Så har corydoras og kampfisk.. en 60liter..
Postet 10.11.11 kl 12:28
Forsåvidt så går corydoras sammen med alt av fisker. De er ikke aggressive på noe som helst vis. Problemet er at de fleste ciklider har territorier som de forsvarer og coryer skjønner ikke at de bør holde seg unna og så blir de jaget, og av og til skadet, kanskje til og med drept. I større akvarier så "kan" det gå å ha de snilleste ciklidene sammen med en gruppe coryer, men jeg anbefaler det egentlig ikke.
En 60 liter er ikke så veldig stor og filteret er også ofte underdimensjonert om det er kjøpt som pakkeløsning. Jeg vil likevel tro at du kan ha en gruppe små snille stimfisk sammen med coryene og kampfisken. Jeg ville valgt Dronningrasbora, men flere andre mindre stimfisk kan egne seg. Vær obs på at enkelte arter av tetra og barber kan være finnenappere så spør her inne før du kjøper slik at kampfisken ikke får seg en ubehagelig overraskelse.
En 60 liter er ikke så veldig stor og filteret er også ofte underdimensjonert om det er kjøpt som pakkeløsning. Jeg vil likevel tro at du kan ha en gruppe små snille stimfisk sammen med coryene og kampfisken. Jeg ville valgt Dronningrasbora, men flere andre mindre stimfisk kan egne seg. Vær obs på at enkelte arter av tetra og barber kan være finnenappere så spør her inne før du kjøper slik at kampfisken ikke får seg en ubehagelig overraskelse.
Postet 10.11.11 kl 13:27
du kan fint ha kakadueciklider sammen med cory, bare ha nok gjemmeplasser ti lbåde ciklidene og coryene =) kakadueciklidene er lette å holde, fargerike og krever ikke så stort revis så andre dverg ciklider.
de legger eg i huler så ha oppi en hule te de.
men vær FLINK med vannbytter, butt 20% hver 14 dag MINST =)
heller mange små bytter en noen få store.. vannbytter utgjør halve hobbyen det, uten lfinke vannbytterutiner får du bare syke og slitne(daue) fisk
de legger eg i huler så ha oppi en hule te de.
men vær FLINK med vannbytter, butt 20% hver 14 dag MINST =)
heller mange små bytter en noen få store.. vannbytter utgjør halve hobbyen det, uten lfinke vannbytterutiner får du bare syke og slitne(daue) fisk
Postet 10.11.11 kl 16:44
Postet 10.11.11 kl 16:48
du trenger ikke være enig, men alle opplevelser er inviduelle.
jeg bytter 30 % hver søndag selv men forlanger ikke det av en som ikke helt har "lidenskapen" hehe, jeg hadde et par kakaduer sammen med 12 elegance cory i en 70 Liter, og kakaduene ynglet som bare det, noen ble cory mat og noen vokste opp.
det er opp til hver enkelt å prøve hva de vil
coryene å la egg i 70 Literen men ble mat til tetraene :P
kakaduer er blandt de snilleste dvergciklidene!
jeg bytter 30 % hver søndag selv men forlanger ikke det av en som ikke helt har "lidenskapen" hehe, jeg hadde et par kakaduer sammen med 12 elegance cory i en 70 Liter, og kakaduene ynglet som bare det, noen ble cory mat og noen vokste opp.
det er opp til hver enkelt å prøve hva de vil
coryene å la egg i 70 Literen men ble mat til tetraene :P
kakaduer er blandt de snilleste dvergciklidene!
Postet 10.11.11 kl 16:51
Postet 14.11.11 kl 10:19
Postet 14.11.11 kl 11:26
Postet 14.11.11 kl 12:42