Sajica

Jeg har fem sajicaer som jeg fikk for noen mnd siden. Da var de små. Nå har de blitt store, og fått farger osv. Hvis det er sånn at hannene er røde/lilla og hunnene gule i finnene, så er det tre hanner (den ene mye større enn de to andre), og to hunner. Har i det siste lagt merke til at den ene hunnen har menga seg mye med den store hannen. Og idag har hun begynt og grave i sanda under den ene stenen! Hannen står på utsiden og holder vakt. Utrolig fasinerende og se på, men hva gjør jeg nå?

Burde jeg flytte de andre sajicaene over i et annet akvarium? jeg bør vel også egentlig kvitte meg med en eller to hanner?

Alt ser igrunn ut til å fungere bra, men det blir vel kanskej konflikter når de to andre sajica-hannene også blir "voksene"?

flytt de andre og la "paret" bli igjen alene så vil du snart ha hundre små
takk for svar

men da blir det jo to hanner og en hunn i det andre akvariumet, og det er vel egentlig ikke så bra?

Skal jeg sette tilbake den andre hunnen etter hvert, eller skal parret få bo sammen i akvariumet uten noen andre sajicaer ?

Jeg burde vel egentlig som sagt bli kvitt de andre hannene...
bare finn nye hjem til de andre du vil fort ha et par og hundre yngel om du lar de være i fred disse er så lette å få yngel på at det omtrent er umulig å ikke få yngel på de men flotte fisker da =)

Hvor gamle er fiskene?
Vi har også yngel av disse, så er spent på hvor lenge vi må vente før de er voksne
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap