for til Oscar

hva er bra å fore en oscar fisk med, har en oscar som mesten ikke spiser
Da ville jeg sjekket miljøet denne oscaren lever i først. En oscar som ikke spiser, er en syk oscar eller en oscar som slett ikke har det bra. De er født grådige og glupske, så her er det sannsynligvis noe galt, om du ikke får den til å spise.

For å nøste opp i problemet og finne ut hva som er galt med den, bør du svare på noen spørsmål. Som f.eks:
Hvor stort er akvariet du har den i? Har du sjekket nitritt, nitrat og ammoniakk? Hvor ofte skifter du vann i akvariet, og hvor mye pr gang?
Prøv å mat oscaren med frosk eller noe levende. Du kan prøve å kjøpe noen gullfisker å putte oppi karet.

Hvis du har mus i huset ditt kan du også mate oscaren med det
har sjekket miljøet og det ser ut som den trives på opførsel, denn bor i ett 450l samen med en liten aligator gjedde å noen ceklider, har fott den til å ete levende fisk men ikke for
oksehjerte er de veeeeldig glad i, og discusmix.

Han burde spise det, mulig han har fått en sykdom?
hm skal prøves, fikk han nettop til å spise malle tabletter
Jeg forer mine med reker og når jeg kommer for og fore så hopper den ene av glede.Så hvis du ikke får den til og spise så er det noe galt!!
har prøft me reker og men han spytter di bare ut igjen
Du burde ikke venne den til levendefor det blir veldig dyrt i lengden og det er heller ikke bra at de får bare det,prøv og varier litt.Mine tar også ciklidsticks og alt annet egentlig
Regner med det var denne du fikk fra meg...?

Dette er en fisk som har vært rå i matfatet. Men husk at du har ikke hatt den lengre enn ett par dager i karet ditt. Så den trenger muligens litt tid på å gå seg til. Det er heller ikke unormalt at oscar kan " sture " litt.
prøv litt rå fisk / reker ( som nevnt) De liker jo litt halvstore biter. Den spiser også ciklidesticks med " glede" Pass bare på at sebraene ikke " plager den. Da kan den fort slutte å ta til seg mat.
Dan a
Prøv å mat oscaren med frosk eller noe levende.

Hvis du kikker i lovboka vil du se at det er forbudt. Og hvis du kikker ut av vinduet vil du se at det er november. (Men godt forsøk på trolling?)
Dan a
Prøv å mat oscaren med frosk eller noe levende. Du kan prøve å kjøpe noen gullfisker å putte oppi karet. Hvis du har mus i huset ditt kan du også mate oscaren med det ;-)

Hallo! Du sitter her og oppfordrer til noe som er forbudt!
Jeg beklager mona! Det var ikke meningen, jeg visste ikke det!

Du behøver ikke å bli så sur da
Men så får man jo kjøpt levende "skrap/matfisk" i de fleste dyrebutikkene vist man bare spør Får 30-40 fisk for 150-200 kr. Som kun er beregenet til mat og ikke noe annet.

Meeen, driver ikke i denslags lengre, har gitt bort mine rovfisker
hei ruha, ja den har nokk bare trengt tid til å venne seg til karet, var på butikken å kjøpte seifilet og det spiser hann, men den er redd når jeg kommer nær karet, var det slik hoss dei og?
Hei, eg har selv hatt noen oscar, dem er veldig forsiktige og lite aktive og gjemmer seg for det meste den første uken så vil den begynne og bli mye mer aktiv og komme til glasset og oppi overflata når han ser du kommer til karet, dem er veldig glupske og veldig glad i mat, mine tok vel rundt 3-5 dager før dem begynte og bli ivrig på maten.
regner med det ikke er flakfor du prøver mate med? det tviler eg på dem har så stor interesse for, eg matet mine med ciklide pellets og av og til kjøpte eg vandelig fiskefile i butikk som eg delte opp i små biter og gidde til dem, du kan og kjøpe reker osv i vandelig butikk og gi. ellers kan du gi dem fks melormer vil eg tro dem setter stor pris på, får kjøpt exo terra melormer her: http://www.bristols.no/products/exo-terra-melormer
dem sender ikke levende men du får kjøpt døde exo terra melormer på boks..
oscar har d bra nå eter som bare det, takk får hjelpen folkens setter stor pris på sont
Tilfeldig bekjentskap
© Carola Ukkelberg
Reklame for plussmedlemskap