Sajica ciklide

Har et par sajica ciklider, som leker. Akvariet de er i er 125 l, det eneste ellers av fisk som er oppe i samme karet er et par neontetra, . Ciklidene er voldsomt hissige på alt av fisk jeg prøver å sette sammen med de, det er jo forståellig siden de antagelig nå har egg gjemt i hulen sin. Men er litt stusselig med bare disse fire fiskene i akvariet, Er det noen som har tips til meg, hva jeg ellers kan ha sammen med dem. Ciklidene mobber ihjel alt jeg prøver på, prøvde til slutt med noen guppy for å få litt mere liv. De ble faktisk spist levende , så måtte flytte de overlevende guppyene raskt over i ett annet kar.
det ser dårlig ut altså, i en 125 Liter så vil sajicaene ta ALT du setter oppi, med mindre du setter oppi mer hissige og større ciklider, men det er det ikke plass til.
hvis du vil ha liv og fred så vil eg anbefale dverciklider, tetra, øksefisk, levendefødende, maller(ancistrus l144 fks) osv =)

Da får jeg vel leve med mine to ciklider alene i ett 125 liter akvarie da , for jeg er totalt forelsket i dem, hehe, . De er noen ordentlig hissigpropper. Hadde vel håpt på litt mere liv i ett såpass stort akvarie, men men får se om de med tid og stunder får flytte over til ett litt mindre når de så tydeligvis insiterer på å være alene
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap