Lekspar uaru..

Hvor stort må lekskaret være til et par uaru? De har vært flinke eggleggere, så hadde vært gøy med litt yngel.. men da må de gå alene i et kar..
ca 250 - 300 liter.. er d ok?
Foreldrene skal etter det jeg ha lest flyttes etter 2-4 uker... pga av beiting på foreldrenes slimlag...?
Kommer vel an på, hvor store fiskene er?
Når jeg har haft Uaru-unger, har jeg latt de gå lenge me foreldrene. Men dett kommer så igjen an på. Om du vil se foreldreplejen, eller prøve å få så mange opp, som muligt, for salg. Men der er ikke den store etterspørsel etter Uaru. Så du trenger ikke å fore opp flere hundrede, du får dem ikke solgt.
Mvh. Roland Dreinø
Roland Dreinø
Kommer vel an på, hvor store fiskene er? Når jeg har haft Uaru-unger, har jeg latt de gå lenge me foreldrene. Men dett kommer så igjen an på. Om du vil se foreldreplejen, eller prøve å få så mange opp, som muligt, for salg. Men der er ikke den store etterspørsel etter Uaru. Så du trenger ikke å fore opp flere hundrede, du får dem ikke solgt. Mvh. Roland Dreinø

Oki, takk for svar Roland... de er vel ca 15-18 cm (etter mitt øyemål....) Har blitt så bergtatt av disse vakre fiskene... å se foreldrepleien er jo litt av kosen
Akkurat," å se foreldrepleien er jo litt av kosen ".
De siste jeg havde var ca. 30cm. De gjek i en 550L .
Tror jeg havde ungerne i lag me foreldrene i ca 2 måneder. Till foreldrene blir dritlei!
Men så gjek de i et akvarie som var heilt overgrod me lange grønne alger.
De voksne spiste nesten bare grønt. Men ungerne er altetende.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap