Palletciklide yngel vannbytte

Inaktiv bruker
lurer litt på vann bytte når jeg har yngel, er det bare og bytte vann som vanelig eller er det noe jeg må passe på og ikke gjøre?
Tulle
du bør passe på og ikke tulle alt for mye
Bendik Berg
lurer litt på vann bytte når jeg har yngel, er det bare og bytte vann som vanelig eller er det noe jeg må passe på og ikke gjøre? :)

Det gjels hvor ofte du bytter vann til vanlig det.
Men det skal ikke gjøre noe å ta et lite vannbytte i uka med temperert Vann. Du kan da fint bytte fra 10-20%
Inaktiv bruker
okei, hørte noe om trykk og mye rart, men det går helt fint vis jeg har tempert vann og ikke mere en 10-20% vann?
Ja, men som du nevnte vil jeg ikke akkurat tatt veldig har stråle rett mot paret med yngel. Bare ta litt å litt.eller en svak stråle. Så går det bra.
Sorry missforstod du mente trykket under vann. Vis du bytter lite vann vil trykke sakte justeres å fisken ikke merke noe til det
Inaktiv bruker
okei, takk får svar!
Ole-fredrik Porsblad
du bør passe på og ikke tulle alt for mye ;)

Di fleste ville vel si at dette SVARET var tullete. Hva med å svare på spørsmålet til trådstarter? Eller la være....
Bytt vann som vanlig du, pass bare på at det er temperert vann og ikke kaldt. Yngel tåler dårlig variasjon i vann temperatur.
Har hatt hundrevis av yngel på disse, og vannbytte på 30 % går aldeles fint, sålenge ovennevnte faktorer er innfridd
Tilfeldig bekjentskap
© Holger Lockertsen
Reklame for plussmedlemskap