Frontosa og akvarium

Når jeg har et akvarium som er to meter langt (minimum for frontosa) men som rommer 660liter, går det da ann å ha frontosa oppi eller må det være større volum, selv om lengda er ok? Er ennå i tenkeboksen for hva jeg skal fylle akvariet mitt med.
Jeg er langt fra noen ekspert på frontosa men jeg ville tro det skulle gå om du ikke har for mange individer. Har selv en 530 liter hvor jeg fikk beskjed at det gikk å ha 5 individer i. Dette karret er 160 cm langt.

Jeg ville tro du kan ha 5-6 stk. Kan være lurt om du har tenkt til å ha andre arter med frontosa å kjøpe ungfisker og la de vokse opp sammen. Det har jeg blitt anbefalt.

Og ikke ha noe særlig sirkulasjon da frontosa er dypvannsfisk og derfor ikke vil trives i vann med mye strøm.

Det er det jeg har fått med meg hvert fall. Finnes noen tråder her angående frontosa kanskje det står mer utfyllende info der

Morro å se det er fler som er interessert i tanganyika

Står forresten noen forslag til beboere sammen med frontosa i en tråd jeg startet tidligere. Den heter forslag til beboere sammen med frontosa i en 530 tank tror jeg
Jeg har i såfall tenkt at det skal bli 1 han og kanskje 4 hun, om det skulle gå. Tror jeg skal satse på rent artsakvarium, er så usikker enten frontosa eller så går jeg for delfiner fra malawi

skal lage et invendig hjørnefilter selv, så strømnivået er ikke noe problem å fikse

er jo greit å høre hva andre mener om dette :P
Det tror jeg skal gå veldig bra. De er jo harem dannende fisk. Ettersom jeg har skjønt så blir det en del avfall med disse flotte fiskene så god filtrering er nok viktig.

Syns du skal gå for tanganyika i stedet for Malawi. Er så mye Malawi for tida så da kan du heller bli med meg å gå mot strømmen
mye mulig jeg går for det Skal i hvertfall spesialisere meg på den typen jeg vil ha

Akuratt nå driver jeg å lager en artikkel om hvordan vannplanter er bygd opp og hvordan de fungerer kontra landplanter og litt diverse info.
Så tenkte jeg å gjøre det samme med den type fisk som jeg går for. studere den nøye, og skrive ned ting jeg finner ut om den osv.
Tilfeldig bekjentskap
© Tone Andreassen
Reklame for plussmedlemskap