Ypper du?

Min apistogramma panduro-hann, leiter ofte rundt etter hunnen. Rett som det er fyker han bort til glasset der jeg sitter. Enten jeg ser på eller ikke, virker det som om han blåser seg opp og "strutter" med fjæra mot meg.
Mens jeg sitter å skriver, kommer den fluktende hua fram til hannen i en hakkete dans med hannen. De holder på i to minutter før han jager etter hunnen igjen. Og kommer fram til glassfronten og blåser seg opp igjen he he he. Er det noen form for revirhevdelse mot "trynet i glasset" eller er det rett å slett et sjekketriks i håp om at dama skal se han... beklager bildekvaliteten.
Så kult! Jeg ville tenkt at det ser ut som begge deler, en litt terretoriell hann som sier ifra at du er litt nærme omerådet hans! hihi. Jeg har ingen erfaring med dette så kan ikke si noe sikkert, men det er det jeg ville oppfattet det som!

Skulle nesten hatt film av dette
God ide! Skal se om jeg får det til...
hehehe ser ut som om den geiper ) ciklider er morsomme )
Janne Wessel
hehehe ser ut som om den geiper :-)) ciklider er morsomme :-))

Han holder pusten under vannet! Og han skal jo være der lenge he he he
Mer ypp!
Etter en liten omredning i karet igår, går Panduroene sammen med Agassiziiene. Flere røtter og eikeløv i karet gir flere gjemmeplasser. Det blir litt bust og oppvisning før natta. Panduroen viste seg å være vassest. Ag'ene holder seg gjemt...

På morgenen i dag, ser jeg kun hunnene som viser bust og maser på hverandre. Pandurohannen kommer fram kl.13.00, og de regjerer sammen. Agazzisii-hannen er ikke å se, hunnen har nok med å gjemme seg. Deretter samles Panduroene seg og hoverer... bilde1. Snakk om å blåse seg opp he he he...

Klokka 19.00 kommer plutselig Agassizii-hannen fram igjen... for første gang i dag. Han dukker opp i bakgrunn mens jeg tar det oppblåste bilde. Nå blire mer ypp, bilde2

I dag var Agassiziien i best form. Bilde3, "han er størst i kjeften". Panduroene har nå høyresiden, mens Agassiziiene bor på venstresiden... Dette er helt rått he he he. Hører til historien at Panduro-hunnen hele tiden holdt seg ved sin utvalgte... Fru Ag' fikk vel knapt med seg hva som hendte.

Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap