Skjønner ikke helt, noen som kan hjelpe meg ?:-)

det gjelder sommerfulciklider, i fiskebasen står det at man helst bør ha flere par sammen slik at de får velge seg partnere selv,,, betyr det at de kan leve flere par i et akvarium eller betyr det at man må ta ut de andre etter et har blitt par ?

takknemlig for svar
mener at jeg har lest, at man bør fjerne de andre,etter at noen har dannet par!
Uten at jeg skalpåstå det 100%
Begge deler kan gå, men sommerfuglciklider blir ganske aggresive når de legger egg. Man kan kjøpe en liten gruppe og fjerne de andre etter det har blitt dannet et par, eller man kan ha flere par. Men du må ha et ganske stort akvarium hvis du skal ha flere par, så jeg vil anbefale å ha et par :P
takk for svar

I basen står dette . Mikrogeophagus ramirezi, sommerfuglciklide er en meget vakker og populær liten sør-amerikansk ciklide. Den trives best i par.
Hvis du ønsker lek på disse bør du skaffe deg flere eksemplarer og la de få velge partner selv. Å putte en av hvert kjønn i akvariet og tro at de vil pare seg vil sjelden fungere. Mikrogeophagus ramirezi er monogame ciklider og begge foreldrene deltar i egg/yngel-pleie.

blir litt forvirret,, jeg har 180 liter
Det er ganske lett egentlig

1. Skaff deg en gruppen på 5stk.

2. Så snart du ser at det er dannet 1 par

3. Selger eller gir du da bort di 3 som er til overs.

Di fleste ciklide artene er aggresive som fy når det først er dannet et par.
Og dette parret har startet med egglegging/yngelpass.

Lykketil

Mvh B.A.
Er du heldig, og ser godt etter, så kan du finne etablerte par i butikken. Da slipper du alt styret...
takk for svar alle ) det er fred i karet mitt heldevis nå og jeg vil ikke ha bråk,,hadde nok med eliotcikliden som terroriserte, så derfor maser jeg )
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap