Nøkkelhullciklider
Inaktiv bruker
Har ett par nøkkelhullciklider, de har vært rolige mot hverandre før, og har lagt egg før. Men nå har hannen jaget hunnen konstant i snart 2 døgn. Hunnen virker helt utslitt, og orker knapt å spise. Er dette vanlig? evt. tiltak?
Postet 11.05.12 kl 19:57
Postet 11.05.12 kl 20:03
Postet 11.05.12 kl 20:10
Inaktiv bruker
180 liter.
Postet 11.05.12 kl 20:13
Postet 11.05.12 kl 20:22
Inaktiv bruker
Postet 13.05.12 kl 11:34
Nja
Jeg vet ikke om det er vanlig, men jeg har en gruppe på 4 og det hender de innehar denne fargen og lignende mønstre. Jeg har dog ikke vært i stand til å identifisere om det skjer i sammenheng med spesielle hendelser.
Postet 13.05.12 kl 11:36
Inaktiv bruker
okei, godt at det er flere =)
Men legger dine seg ned i sanden å spiller død? Får så 2 sekunder senere svømme rundt som kvikke og raske?
Sover de? Eller er det bare veeldig spesielt?
Men legger dine seg ned i sanden å spiller død? Får så 2 sekunder senere svømme rundt som kvikke og raske?
Sover de? Eller er det bare veeldig spesielt?
Postet 13.05.12 kl 11:38
Nattestid
Det er vanskelig å se akkurat farge i mørket, men jeg har sett dem med denne reservefargen også når det er lyst. Som du sier er de dog som regel veldig rolige når de skifter farge.
Postet 13.05.12 kl 12:00
Hei, jeg har 8 nøkkelhullciklider og har de siste dagen opplevd mye det samme som deg. Se tråde jeg startet
Før dette var de rolige og litte redde, men nå er de meget skjerre og flykter for den minste bevegelse. Jeg fikk noen nye fisker i akvariet i forkant av dette, men det gikk 3-4 dager før ciklidene begynta å oppføre seg rart.
Jeg har og en som skifter til samme fargemønster som den du har tatt bilde av. I forkant av at mine ble stresset/redd hadde 2 av de lagt egg i 2 anledninger. Men de har ikke egg nå så vidt jeg vet.
Jeg har lagt merke til at de får mye sterkere fargebånd når de har egg.
Mvh Terje
Før dette var de rolige og litte redde, men nå er de meget skjerre og flykter for den minste bevegelse. Jeg fikk noen nye fisker i akvariet i forkant av dette, men det gikk 3-4 dager før ciklidene begynta å oppføre seg rart.
Jeg har og en som skifter til samme fargemønster som den du har tatt bilde av. I forkant av at mine ble stresset/redd hadde 2 av de lagt egg i 2 anledninger. Men de har ikke egg nå så vidt jeg vet.
Jeg har lagt merke til at de får mye sterkere fargebånd når de har egg.
Mvh Terje
Postet 13.05.12 kl 12:13
Postet 13.05.12 kl 12:17
Endret: 13.05.12 kl 12:20