Forslag til cikilide i 180l?

Heisann!

Er det noen som har forslag til cikilide jeg kan ha i 180l min? hvilke art anbefaler du? og hvilke andre fisk kan jeg ha sammen med de?

driver å setter det opp på nytt, og har lyst til å kjøre ett biotop kom gjerne med forslag eller bilder om hvordan du ville gjort det!?

Litt tomt
men du kunne hatt et par eller en trio (avhengig av type) med apistogramma. Disse vil dog bli svært revirhevdende under egglegging slik at de fiskene som kommer for nærme under lekstiden kan få fik og deng. Generelt er ciklider ofte gode foreldre og med gode foreldre kommer beskyttelse av egg fra andre fisker. Av de roligste og "snilleste" ciklidene ligger vel nøkkelhullcikliden bra an av de jeg har forsøkt.
Elsker Apistogramma! Morsomme små rakkere, med et stort atferdsregister. Som Truls sier, er det noen gode foreldre - og revirhevdere av rang også. Så jeg ville muligens prøvd meg med et par eller en trio til bunnen i karet, og hatt Nannostomus i toppen av karet - som roter rundt i flyteplanter. Jeg har en 200liter som jeg synes er litt høy (50cm), og tenkte jeg skulle gi dette et forsøk selv.
Tilfeldig bekjentskap
© Marius Solberg
Reklame for plussmedlemskap