Delfinciklider

Hei skal starte opp ett nytt akvarie jeg skal ha tre delfinciklider en gutt og to jenter. Det jeg lurte på var når det gjelde maller har lyst på enten scobinancistrus aureatus L014 eller Ancistrus sp. L059. Er det noen som har dem og kan fortelle meg om de går fint sammen med delfinciklidene. Eller kom med noen forslag av faller som går fint sammen med delfinciklidene
Hvis du mener malawiciklider som kalles "delfiner"
...så burde du ha ha de med andre Malawiciklider.

Jeg så at du var registrert med et 120 liters akvarium, og det er mange store og fine arter som blir for store for det. Sjekk ut artsdatabasen, og hvilke krav til vannet som de ulike artene krever. Og hvilken størrelse på akvariet.

"Delfiner" blir jo ganske store...
Skal starte opp ett nytt akvarie nr.2 så du anbefaler ikke å ha noen faller sammen med delfinciklidene
Dersom du vil ha disse
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1433

Så anbefaler jeg at du følger anbefalingene som står i beskrivelsen. Samt søker på forumet om erfaringer med denne arten.

Siden dette er en Malawiciklide av typen som leker på sandgrunn i de frie vannmassene, så bør du velge ut noen fredelige Malawiciklider sammen med denne. I tillegg bør du tilby den vannkvaliteten som fisken trenger, i hovedsak hardt vann.

Dette utelukker en god del andre fiskearter, og det er vanlige råd at man bør holde Malawiciklider sammen med Malawiciklider. Årsaken er dels kravene til vannkvalitet, dels temperamentet.

Legg merke til hvor stor denne fisken kan bli.....

Sikker på at du ikke vil ha en annen fisk?
Tilfeldig bekjentskap
© Nina Strømme
Reklame for plussmedlemskap