Palett i filter

Hei.
Måtte bare fortelle dette

Har funnet yngel i utvendig filter før, men dette var noe av det særesete jeg har vert med på. Renset mitt Eheim pro 3 2180 i går. Og da jeg tok ut nederste "skuffen" med filtermateriale såg jeg 2 stk sprellende fisk oppå filtermaterialet, disse viste seg å vere paletter på ca 4 cm. Begynte selvsagt å lure på om det fantes mer nedi der. Tittet ned i pytten under skuffen, og jaggu der var det 2 til der, en på ca samme størrelse, samt en fullvoksen flott han på 10-11 cm. Må si dem har vert hardføre nedi der, var ikke det reneste filteret jeg har renset...
En ting som er litt synd da, er at den hannen vi har i karet (720 liter) ikke er helt happy for at det er kommet en større han oppi der og driver nesten konstant å jakter og jager på den andre :/

Bildet er av den største hanne vi fant, litt blass i fargene akkurat der men, har hadde ganske fine farger i går, i litt dunklere belysning.

Noen som har hatt lignende opplevese?
Helt utrolig hva som er mulig.
Er det mulig????
Små yngel har jeg og funnet av og til i filterbøtta, men så store....... Jøss
Var ganske sjokkert også at det gikk an.
Er jo det største filteret til Eheim, så var jo litt plass under nederste skuffen, men må ha vert trangt. Spesielt med 4 stk nedi der, og alle hanner virker det som. Er et under at dem har fått i seg nok næring, og greidd seg så bra.
Når vi fant dem virket som den ene ikke hadde det helt bra, men ser ut som den greidde seg også Og det ser ut til at alle trives og har det bra Enda dem er litt sky fortsatt, så ser vi dem ofte
Men måtte ta ut parret jeg hadde i karet. For enda det er en 720 liter, virket det som om hannen der drev konstant å jaktet på den største vi fant i filteret. Fikk aldri fred :/
Så nå går dem i en lite 50 liter, mens dem "nye" fiskene får vent seg til nye store omgivelser
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap