Sajicahannen jager hunnen

kjøpte di på tirsdag og nå driver hann og jager hunnen så hva er dette for noe adferd?
Ciklideadferd.

Kan hende han prøver å tøffe seg, kan hende hun ikke er kjønnsmoden (og han er) og derfor vil jage henne ut av territoriet sitt f.eks.
=)
men der eg kjøpte hu hvar ho så klar i fargen som det går and og få di er 5-6 cm begge to
Hei

Jeg hadde ett par med sajica, i begynnelsen gikk alt fint, de fikk egg. Men noe gikk galt, antagelig uerfarne, alle egg ble spist, og de av yngelsen som ble klekket. Etter det jaget han hunnen hele tiden, han tok til slutt knekken på henne, det hjalp ikke at jeg flyttet hunnen til ett annet kar, hun var for mye nappet og stresset. Hadde masse planter og gjemmesteder, men det hjalp ikke han var etter hunnen hele tiden.

Etter noen måneder som enkemann, fikk jeg tak i en ny hunn, denne var mye større enn hannen, og hun tuktet han en del i begynnelsen, før de fant tonen. Denne gangen ser det ut som de var mer kompatible, har masse fin yngel her nå, og de er begynt å bli store. Så for meg virket det som om den første hunnen bare ikke passet hannen noe særlig, og det hjalp tydeligvis ikke at eggleggingen slo feil.

Dette paret nå er noen helt fantastiske foreldre og har klart å få flere små sajica tl å vokser opp, tiltross for at det er ett selskapskar, med bla. Odessabarber. Nå har jeg fjernet hulen for jeg har ikke plass til flere, men nå har de lagd seg en egen hule under en rot
=)
di er 5-6 cm er di Kjønnsmoden da? fargen endreseg fra svart og T stipen er av og på hel ikke hel osv og fargen til er brunaktig hunnes og men så blir han plutelig gråaktig men hvar sklas humør er di i bytter på som skat brun når di er i møkesteder under pumpa i hulen og ute er di brunaktig. og under pumpa så blir di jo nesten svarte og flere striper kommer til syne kan noen si åsen adferd di er i? + han går bra møkeblå til nesten ikke blå til lyse blå på kinne akurrat nå er han og hunn lys mørk brun di har den farg nå=P så hva skjer med di?
Flørting
åsen flørter hann med hunn bitter han ho og jager ho ?
Hunnen
se mønstra hos hunnen min

og se på den ene bilder der ede ho som kommer bort til hann hvorfor ber hunn og og bli jaga eller så virker hann på kroppen eller hunn way? hva er dette?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap