Palletene tar kverken på coryene mine.

Ja, nå har paletten fått seg unger. Started med en ca 15 stykker. Men Coryene spiser ungene en etter en. Og palletene skader Coryene når de blir jaget bort.

Dette funker ikke.

Skal kvitte meg med Cory men er det noen som vet om en fisk som kan fylle samme funksjon? Altså spise drit i grusen slik at det ikke blir så mye jobb med slamsuging? Som går overens med paletter?
Først og fremst vil jeg rydde bort den misoppfatningen du har om at Corydoras "spiser drit i grusen". Det gjør de IKKE. De spiser fiskemat, som alle andre fisk! Dessuten er det helt feil å holde Corydoras på grus, de skal ha sandbunn.

At det er feil å holde palettciklider og Corydoras sammen kunne nok folk her fortalt deg før du gjorde det, hvis du hadde spurt. Palettciklider vil stort sett alltid formere seg, og da blir de aggressive og territoriale. De vil ikke ha andre fisk i nærheten der de holder til på bunnen med ungene sine, punktum. Så jeg er enig i at du gjør lurt i å selge Corydorasene. Det er det beste for alle parter.

Svaret på spørsmålet er ; Nei, det er ingen andre fisk som palettciklidene vil godta i nærheten av ungene sine på bunnen.

Du må rett og slett velge bort bunnlevende fisk når du har ynglende palettciklider i karet. Særlig når karet er lite, det gir for trange forhold og ingen sted å rømme for fiskene som blir jaget.
Tilfeldig bekjentskap
© Jørn Henning Flåten
Reklame for plussmedlemskap