Palett ciklide yngel - den lille familien

For ca tre uker siden satt jeg opp en 112liter etter flere år uten akvarium. Der bestemte jeg meg for å invitere inn ett lite palett ciklide-par. De begynte å leke med èn gang, og for ca en ukes tid siden begynte de å grave ut sand fra hulen sin, jeg skjønte at noe nå var på gang!

Og i går la jeg plutselig merke til noe jeg først trodde var noe bevegelig bøss, som viste seg å være en gjeng med små baby-fisk som hoppet bortover sanden sammen med mamma'n sin - de var på sin første ekspedisjonsferd i 'den store verden'.

Dette er altså første gang jeg har hatt palett ciklider, og jeg må si det at jeg blir ganske imponert over hvor gode foreldre de er! En av foreldrene er alltid i nærheten av ungene å passer på, og er det noen av de som kommer ut av flokken, så tar mamman eller pappan å suger de inn og spytter de tilbake igjen sammen med de andre!

Den stakkars malla som nå permanent bor bak pumpa, skal leveres tilbake til butikken etter å ha fått så busta fyker og halestumpen ryker.

Disse foreldrene vet virkelig å passe på de små! I dag da jeg skulle bytte litt vann, tok jeg slangen helt ned i motsatt hjørne av der baby-flokken var, men pappan annså ikke dette som forsvarlig og bestemte seg for å angripe denne vannsugende, skumle saken - sviiisj, så fikk han seg en tur på tivoli og rett ned i bøtta! Snakk om far som gjør alt for barna sine!

Om natten går mamman og barna inn i hulen, mens pappan er utenfor og holder vakt!

Blir spennende å se hva morgendagen bringer!

Det var historien in den lille familien
Hei
Hello hvordan går d med de små?
Det er nå to igjen som er ca 1 cm lange de har hele tiden gått sammen med foreldrene sine, og nå i det aiste har foreldrene jaget dem, så tenkte å levere de til zoohjørnet snart takk som spør
Det ble ett kull til for litt siden, men de forsvant etter ett par dager.
Gøy at de vokser opp sa ja Richard på zoohjørnet tar i mot det meste han. Har du no annen fisk sammen med palettene?
Ja, det er litt stas at ihvertfall to har overlevd! Jeg har ikke noe annet oppi der. Vurderer egentlig å levere alle fire og skaffe meg noe som går sammen med flere. Blir litt kjedelig med bare fire fisk. Men vet ikke hva det skulle vært. Liker Ciklider, men er jo begrenset med hva jeg kan ha i en 112L og som går sammen med annen fisk da. Har du noe forslag eller?
Ja alltid gøy med noe nytt jeg ville hatt dvergciklider da de ikke trenger så mye plass . De krever jo mye av de samme vann verdier som palett også. Kakadue for eks. Eller gul dvergciklide. Kjempe flotte og gir mye liv i karet. Men også sommerfugl ciklide syns jeg er kjempe flott. Ganske aggressiv når de har yngel men det er jo ikke no problem hvis du har bare de i karet. Men styr unna sebra ciklide. Helt umulig å ha sammen med andre i en 112 l . Yngler så fort de ser vann og er kjempe hissige.
Tusen takk! Skal sjekke ut litt forskjellige dvergciklider. Kunne tenke meg å kunne ha litt forskjellig fisk, en malle i det minste! Hehe. Så tusen tall for tips
Jo bare hyggelig da blir d spennde å se hva d blir legg gjerne ut bilder skal sette i gang 450 l med Malawi i løpet av de neste ukene jeg gleder meg!
Ja, det skal jeg prøve å få gjort vettu!
Åh, Malawi! Hadde jag hatt plass til ett større kar hadde jeg helt klart hatt det igjen jeg også! Det blir spennende da! Lykke til med det skjønner at du gleder deg!
Tusen takk for det legger ut noen bilder når jeg blir ferdig.
Hei igjen
Nå har jeg fått igang malawi karet mitt Åsen går det med paletten?
Nice! Det der blir bra! Åh. Blir missunerlig kjenner jeg!
Har ikke skjedd så mye hos meg gitt, ikke fått vært å bytta ut fisken ennå:-/ må vente på skattepengene. Hehe.
Ja er fornøyd som bare d jeg ja de pengene er vel like rundt hjørnet de nå lever fortsatt de to små?
Det som er genialt med malawi, man trenger så vidt ha noe innredning i karet også ser det bra ut alikevel!
Jada, de lever enda har masse planter så de får gjemt seg litt.
Kan skrive her når jeg har fått ræva i gir jeg vettu. Kanskje til og med legge ut bilde! Høhø!
Ja ha he hadde vært fint med bilder etterhvert ja det er jo nesten d beste med malawi. Jeg skal ha noe mer . Ei rot med plane i toppen blandt annet så skal jeg skaffe no mer fisk
Det høres bra ut! Napper ikke malawi på planter æ? Eneste jeg kunne ha var sånn gress/siv.
Jo det kan døm gjøre hvis døm ikke får nok grønt i kosten men jeg lager rekemix selv som innholder minst 60% spinat og erter. Så det skal funke fint håper jeg da
Nå dukket det plutselig opp ett kull til med babyer!:-P Her går det unna!
Nei dæven. Så moro da. Grattis så masse mange eller?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap