Sjokolade ciclide

Hei
Hva er galt med min sjokolade Ciklide . Etter siste vannbytte ble den helt rar, ligger bare på bunnen eller oppholder seg i et hjørne i akvariet, har sluttet å spise.

Vannet er 28 grader og Gh ligger på 5 Ph og Kh ligger på 7 Ph og Kh er lavere nå enn før jeg byttet vann da var den 10. ( Tålte den muligens ikke lavere verdi)

Så har jeg problem med brune alger på planter og bakvegg på akvariet . bladene på plantene visner .
Er det noen som vet hva jeg kan gjøre?

KH har vel ingen direkte innvirkning på fiskens trivsel. Den fungerer bare som en stabilitator for PH

Den kan være syk. Puster den fortere enn vanlig? Hvite flekker? Stygge finner? Er den lett å fange/slapp?

Regnet det like før eller under siste vannbytte? Mange vannverk øker mengden av klor når det regner. Det er farlig å skifte vann rett etter eller under nedbør.
Sjokolade ciclide
Hei
Takk for svar
Ser ikke noe på fisken, den puster rolig, men jeg ser at gjellene beveger seg kun på en side. Ser ikke noen flekker eller forandringer på fisken. finnene og fargen på fisken er normal
Vel, så lenge vannverdiene er fine og vannet ikke inneholder mye klor, så vet jeg ikke helt. Du kan jo prøve ting som esha optima men jeg vet ikke hvor bra sånne produkter egentlig er.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap