Forsvunnet palett ciklide hunn

Hei! Jeg har litt problemer med å finne igjen palettciclide hunnen min.

Hun forsvant for ca. 10 dager siden, og hannen er også mye mindre ute. Problemet er hun har pleid å henge i en del av akvariet hvor jeg ikke kan se inn, men hun har alltid kommet ut derfra, eller titter ut av området for å så jage bort hannen. Det er en stor stein der mot en kronglete rot, som skaper noen små ganger og små huler.

Tingen er at før jeg dro på ferie (ti dager siden - naboen matet akvariet for meg) var hun og han uvenner, og hannen sjeldent på hennes territorie. Etter ferien, så henger hannen på hennes territorie og hun er bare helt borte.

Med mobilt vanntett kamera så har jeg speidet litt rundt i området der og hannen er der (i tette planter), men finner ikke hunnen. Akkuratt hvordan det ser ut bak den steinen kan jeg heller ikke se fordi det blir for mørkt, samt for krinkelkrok.

Tingen er - det har gått minst 10 dager at hun har vist seg, og jeg lurer på om jeg må flytte litt på ting for å evt. finne et fiskelik - eller rett og slett få et svar på hva som foregår der. Men dersom hun har gravd litt og faktisk er i live, så kan det hende jeg moser eller skader henne ved å flytte på ting!

Burde jeg vente noen dager til og så flytte på ting, eller er det sannsynlig at det er fiskedød på gang og kan sjekke med en gang?
Ett av to
1. Hunn passer egg
2. Hunn er "reist til et akvarium på landet"

Jeg tipper du har yngel i karet ditt om kort tid.
Hunnen har en tendens til å grave seg inn i huler. Dog 10 dager var lenge.
Forsvunnet!
Da har det tatt alltfor lang tid så - jeg fjernet dekoren.

Tadaa - ingen fisk! Ingen fiskelik! Nada! Ingen vill hule med ville mengder yngel heller (var lov å drømme..)

Finner heller ingen fiskelik utenfor akvariet (dette er et juwel akvarie med lokk på, men tok en titt rundt for sikkerhets skyld)

hmm, burde iallefall klare å finne et skjelett et sted? eller?!?

Fisk har forsvunnet fra akvariet mitt en gang og da fant jeg ut at dekselet på slangen for innsugingen til det utvendige filteret hadde løsnet. Fant fisken igjen i filteret. Hun var i live men døde noen dager etter.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap