Sommerfuglciklide.

Jeg skal kjøpe meg ett par med sommerfugleciklider. De som er i butikken er ganske fargeløse. Vil de få fine farger når de kommer i ett vanlig akvarium, eller vil de forbli fargeløse?
Ja de får ofte finere farger når du får dem hjem og når de har fått litt tid til å akklimatisere seg. Men det er jo også avhengig av at de får et akvarium med de forholdene de liker i forhold til vannverdier, skjulesteder med planter, røtter osv. Spesielt om de kommer i leksmodus kommer de fine fargene frem, rød buk hos hunnen, og ellers klare og gnistrende farger hos begge.
Inaktiv bruker
Kan jeg blande meg litt. Jeg lurer på om Sommerfuglciklider går bra sammen med Bolivians sommerfuglciklide?

Eller om det er arter som lett krangler. Må innrømme at jeg har lagt merke til at mange fiskearter nesten totalt overser hverandre.
De fleste ciklider kan jo være noe kranglete om de får egg og yngel i alle fall. Sommerfuglciklider er vel ikke de verste men.. Har ingen erfaring med disse artene sammen, men det kommer sikkert an på hvor stort kar du har. Vil tro det bør være minst 200 l eller mer om du skal ha flere av begge slag.. Men blir litt gjetning fra min side. Sikkert andre som vet mere.
Tilfeldig bekjentskap
© Torbjørn Nesse
Reklame for plussmedlemskap