Geophagus altifrons tips?
Hei jeg kjenner at jeg nesten må skaffe meg en gjeng med geophagus altifrons, men er ganske kunnskapsløs når det gjelder altifronsen. Er det noen der som hadde hatt tid til å gi meg noen tips?
Tenkte å skaffe meg et nyt 450 Liters akvarium er det nok for en gruppe på 5-6 stykker?
Hvordan vet man at fisken får i seg nok næring fra sanden, eller er det enkelte ting man må ha i sanden for at de skal klare seg?
Og også tenkte å ha lit tetraer oppi karet tenkte på blødende hjerte tetra, men er også lysten på en stim med kardinaler eller vil de bli spist?
Andre ting jeg bør hvite så kom med det! Setter pris på tips!!
Tenkte å skaffe meg et nyt 450 Liters akvarium er det nok for en gruppe på 5-6 stykker?
Hvordan vet man at fisken får i seg nok næring fra sanden, eller er det enkelte ting man må ha i sanden for at de skal klare seg?
Og også tenkte å ha lit tetraer oppi karet tenkte på blødende hjerte tetra, men er også lysten på en stim med kardinaler eller vil de bli spist?
Andre ting jeg bør hvite så kom med det! Setter pris på tips!!
Postet 11.02.14 kl 00:01
450 liter er for lite til 5-6 fullvoksne altifrons etter min erfaring. Men de er individuelle og mye avhenger også av oppbygging av akvariet...
Sanda i seg selv er ikke næring, så de må fôres godt og variert ellers. For eksempel mysis, mygglarver, daphnier, og noe grønfôr.
Tetraene du nevner blir mat etter hvert.
Sanda i seg selv er ikke næring, så de må fôres godt og variert ellers. For eksempel mysis, mygglarver, daphnier, og noe grønfôr.
Tetraene du nevner blir mat etter hvert.
Postet 11.02.14 kl 03:18
Endret: 11.02.14 kl 03:19
Postet 11.02.14 kl 11:31
Sivplantene blir nok sikkert revet opp ganske fort. Egentlig det meste av planter... du kan jo prøv å legge noe rundt stammene for å unngå at de kommer til. Personlig har jeg gitt opp planter for lenge siden.. blir som regel utpreget forbruksvare.
Bare innred akvariet som du vil i starten, og observer hvordan fiskene posisjonerer seg og oppfører seg mot hverandre. Er det behov for flere skjulesteder, eller andre brytninger i batymetrien, så er det bare å slenge oppi flere røtter. 4-6 stk på 10-15 cm skal ikke være noe problem i en 450 liter.
Bare innred akvariet som du vil i starten, og observer hvordan fiskene posisjonerer seg og oppfører seg mot hverandre. Er det behov for flere skjulesteder, eller andre brytninger i batymetrien, så er det bare å slenge oppi flere røtter. 4-6 stk på 10-15 cm skal ikke være noe problem i en 450 liter.
Postet 11.02.14 kl 23:06
Postet 12.02.14 kl 02:47
Pris avhenger av størrelse, type, om det er privat eller fra butikk, eventuelt hvilken kalkyle som brukes, om fisken er viltfanget eller ikke etc... har sett så mye forskjellig når det gjelder priser. De jeg har nå er viltfanget fra Rio Tocantins, var 12-15 cm lange, og kostet i underkant av 200,- inn til butikk. De hadde vel kosta 550,- stk ut i den butikken tenker jeg.
Den største hannen jeg har er omkring 24 cm lang. Den minste hunnen er ca 16 cm. Jeg har hatt de i 3 år hvis jeg husker riktig.
Den største hannen jeg har er omkring 24 cm lang. Den minste hunnen er ca 16 cm. Jeg har hatt de i 3 år hvis jeg husker riktig.
Postet 12.02.14 kl 17:24
Endret: 12.02.14 kl 17:29
Postet 13.02.14 kl 16:40