Palett,ogancistrus

Mine paletter har lagt egg i en cocohule,og ansistrus sitter på taket og nekter å flytte på sei. andre stikker når di blir jaget men ikke denne!ryggfinnen er snart helt ødelagt.
akvariet har for mange sjulesteder till att jeg får tak i denne.tenker att før eller siden spiser han vel allt. vad gør man i en sådan situasjon??
ja,jeg vet han skulle aldrig vert der.noen som har forslag till en bra algespiser som ikke velger å gå i døden for å stjele egg??
Hehe, kanskje den selv anser hula som sin bolig? Eller er den bare en modig (dum?) eggtyv? Effektive, søte og fine algespisere som ikke tar egg: Otocinclus! Du må ha en "gjeng" av dem.
Tack
Trieso
Hehe, kanskje den selv anser hula som sin bolig? Eller er den bare en modig (dum?) eggtyv? Effektive, søte og fine algespisere som ikke tar egg: Otocinclus! Du må ha en "gjeng" av dem.
takk for tips!!nene.ancistrus har fattat sitt interesse efter egglegging!mine paletter jager bort alle andre,men denna lær sei inte skremma!!da blir det fisketur imorgen,og alla ancictrus ut!!
har en bra deal med acuarie butiken,vi byter fisk!!
da skal mine ancistrus tillbake till dyrebutiken!!aldrig tillbaks till corrydoras acvariet!
der det er egg-legging ukentlig!!!bytterbort små corryer mot fiskemat!
Så fint at du fant en løsning! Om du har corydoras og palettciklider i samme kar, der palettcikliden yngler, så vær obs på at palettene kan skade coryene også. Cory er ikke så flinke til å skjønne at de skal holde seg unna palettenes territorium, og dermed kan palettene komme til å angripe coryene på det eneste stedet de ikke har "panser", dvs i øynene. Mang en cory har nok måttet bøte med et øye eller to til illsinte ciklider. Håper det går bra i karet ditt!
ancistrusene till bake i dyrebutikken!!Hadde bestillt 3 cacadueciklider,men 2 døde allerede i frakt!!hadde bestillt 2 damer og en herre,har nå bare en!han!snufs x2!!
i det akvarie med mine 23 corrydoras er det bare disse samt 12 st,guppylignende cillifisker med en neonblå prikk ovenfor øynene!da jeg har mye planter er det efterhvert blivtt flere av di.I 300 literen har plantene virkelig begynt å ta ut si rett!!der er det nå Ett par av sommerfugl ciklide,3 st regnbueciklider,ett parpaletter,2 ildbuker,2 skalarer,og en ensom cacadueciklide!samt et gjeng på ca 20 rødmunntetra på toppen!!
Kokosnøtthuler!!
en liten morsom ting var jo att jeg overhørte en samtale i dyrebutikken for 4 uker siden.Da kom en spansk mann inn å skulle ha 2 palettciklider till sitt akvarium!jeg anbefalte han da å kjøpe en hunn å en hann!,og alle spurte mei hvordan man kan se forskjell på hunn,og han??Jeg forklarte da om dette,og plutselig var alle engasjerte!!!alle fra gamle spanske damer som skulle kjøpe ny kjole till hunden sin till di damene som bare hadde hunden inne till føn,og vask!forklarte till innehaveren om ulike vannverdier,till ulike fisker,og att man kan få fiskene till å leke!innehaveren av butikken hadde aldrig hørt om kokosnøtthuler!!jeg lagde en till han,og kom tillbake 2 dager etterpå.Jeg sa till han att ta ett par paletter,denne hulen inn i planteakvariet!!
Han har nå 30 yngel og er stolt!!han er takknemlig for info,og den har jag! takket vere
akvaforum.no!!en guldgruve av info!
Jan Robert Setså
I 300 literen har plantene virkelig begynt å ta ut si rett!!der er det nå Ett par av sommerfugl ciklide,3 st regnbueciklider,ett parpaletter,2 ildbuker,2 skalarer,og en ensom cacadueciklide!samt et gjeng på ca 20 rødmunntetra på toppen!!

Høres ut som om det er nok av fisk i karet ditt. Tror kanskje det var greit at det ikke ble 3 kakadueciklider i tillegg egentlig. De fleste av fiskene du har er jo territorielle, i hvert fall når de leker, så det kan vel bli trangt om plassen selv i en 300l om alle disse begynner å kreve sin plass? Ville ikke hatt flere oppi i alle fall!

Moro med kokosnøtthulene som du lærte bort til den spanske butikkeieren.
Du har helt rett.jeg bestillte for en tid siden kakkadueciklidene,men det kom regnbueciklider istedenfor,og da han ringte igår kunne jeg liksom ikke si nei da butikkeieren kjempestolt ringte og sa att nå er dem her!!
Var i valgets kvaler da jeg kjøpte dette akvariet,det sto mellom dette,og ett på 450 liter!men det var ikke noe fersjell i lengden,150. bare i høyden,og dybden!blir vel ett till da!!(ber om unskyldning for min dårlige norsk)!!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap