Prinsessen av burundi.

hei. jeg har nettop startet med akvariehobby ,å lurer på om jeg kan ha flere prinsessen av Burundi i akvariumet.?.har en hann nå.har 180l akvarium.
De lever gjerne i store familiegrupper, så ja, man kan godt ha flere Prinsessen av Burundi sammen. Men spørsmålet er jo hva slags og hvor mange andre fisk du har...?

Prinsessen av Burundi kan bli temmelig territoriale når et par skal forsvare området sitt der de har planer om å yngle (og det gjør de nesten garantert...). Det kan bli et hardt og vondt liv for de øvrige fiskene i akvariet om du har mye andre fisk. Egentlig bør man vel bare satse på et artskar med disse og ha kun en familiegruppe, så de ikke får plaget andre samboende fisk...

Start med en hunn og en hann, så vil de snart befolke og fylle hele karet med yngel. De er som ciklider flest; passer veldig godt på og forsvarer avkommet sitt med livet som innsats. Ingen får komme i nærheten. Andre fisk kan bli kjeppjaget og bitt ihjel.

Siden du kun har en hanne nå, har han vel ikke hatt noe behov for å forsvare noe ennå, så han virker vel fredelig nok. Men får han en hunn å slå seg i lag med, blir det nok andre boller Var jeg deg, ville jeg kun hatt dem alene som art i akvariet, for å unngå bråk.

Har du tilrettelagt ph og gh i akvariet, sånn at denne Tanganyika-cikliden trives optimalt?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap