Blå acara - normal atferd?

Jeg kjøpte to blå acara i går og den største som jeg mistenker er en han så ganske pjusk ut. Han har forsåvidt fått mye mer farge etter at de kom opp i karet mitt, men han virker mye mindre aktiv enn sin partner.
I dag la han seg innimellom noen planter nede i hjørnet, er det normalt eller et tegn på at han er ved Kveldsnytt for å si det sånn?
Han/hun ser litt blek ut, og burde ikke ligge bortgjemt med mindre den blir jaget av sin artsfelle.
Må som alltid spørre om karet er godt innkjørt, og hvilke vannverdier (pH, NH3/NH4, NO2, NO3) du har ?
Nå svømmer de rundt sammen og har funnet seg en "hule" ved siden av ei svær rot. Karet har stått med alt utenom fisk i noen måneder nå så det skal jo være greit.
Skulle teste verdiene, men testene mine er ødelagt så jeg må bestille nye først...
Jeg syns som sagt han får mer farge, hvertfall i forhold til i går, og nå har han spist også så jeg håper det går seg til.
Jeg får bytte vann og skaffe nye tester asap
Det at karet har stått der i 2 måneder betyr ikke nødvendigvis at det er innkjørt. For å være sikker på det, bør man teste. Og du sa for en måned siden at du skulle kjøpe dråpetester...
Det stemmer, men jeg har testet for nitritt og nitrat eksternt for å følge med på innkjøring så den skal være i orden. Jeg har også byttet vann med jevne mellomrom.
Jeg skulle testet igjen i går, men det ble det ikke noe av så jeg får heller gjøre det senere når jeg får tak i egne tester, men det burde da ikke svinge så veldig da jeg hverken har tilført eller fjernet noe?
Du har tilført fisk, noe som betyr en høyere belastning på filteret. Det var jo derfor jeg spurte om vannverdiene
Ja, det er jo klart, jeg prøvde bare å si at verdiene hvertfall var normale og i orden i forkant. Uff, jeg fremstår jo som fullstendig noldus i denne tråden, jeg skylder på ammetåke

Men jeg har forstått at oppførselen ikke er veldig positivt, men det beste er vel bare å bytte vann og teste regelmessig?
Skjønner det med ammetåka...hehe, husker hvordan det var

Jada, vannbytte er stort sett alltid riktig, uansett problem ! Det behøver selvsagt ikke være noe i veien med vannet, men det er bedre å vite enn å tro. Og vanntester hører med til enhver akvarists utrustning, det er jo ikke barbie-dukker vi driver med, men levende skapninger. Som du skjønner er jeg en forkjemper for ansvarlig fiskehold..
Jeg skjønner deg godt!
Nå tok jeg et nytt bilde, ser han litt freshere ut? Nå har han begynt å spise like ivrig som fruen.
Ja, han ser mye bedre ut nå ! Tar litt tid for en stakkar å finne seg til rette i nytt hjem, skal du se.
Tilfeldig bekjentskap
© Eivind Németh
Reklame for plussmedlemskap