Noen som driver med rovfisk ciklider?

Hei, har drevet mye med ciklider før og da spesielt rov ciklider, har nå laget et rom i kjelleren med et par store akvarium som skal bli brukt til å huse enkelte store ciklider

Planen er salvini ciklider, gullsøm, jack dempsey, jaguar ciklider og kanskje noen flere.
Er det noen her som driver med slike fisker og kan komme med tips eller som trenger tips, hadde vært veldig hyggelig å ha noen å diskutere slike fisker med.
Jeg har 3 Oscarer. Vet ikke helt om de kan kalles rovciklider, men de er i hvertfall svært glade i fisk og vokser fort.
Så på beskrivelsen av artene du har nevnt. Jaguar ciklide så spennende ut. Men hvor finner man en zoo forretning, som har slike?
Jaguar ciklide ( Parachromis managuensis ) kan bestilles i de aller fleste zoobutikker landet rundt. Ser stadig i oslo at butikkene har dem inne.
Flott fisk med personlighet ! Har hatt noen par opp gjennom årene.
Jaguar ciklider er ikke lett å få tak i her i Stavanger, har snakket med alle dyrebutikker og også flere privat personer som ikke kan skaffe dem, men skal til Bergen på mandag og plukke opp 3 stk.

Ja det er en veldig rå fisk, uten tvil!
Jeg har bestilt 4 stk hos den lokale butikken nå, men får se om de får tak i. Spørs om det ender opp med at jeg må ta en Oslotur.
Veldig kult det er en kjempe fisk! Om du får problemer med å skaffe, la mine nettopp egg idag, så om du sliter fortsatt når de er blitt litt større så kan du komme å kjøpe her
De fire kom som bestilt. Hentet dem i dag. Dette tror jeg er utseendemessig er de flotteste fiskene jeg har sett. Fantastiske mønstre i sorthvitt på hele kroppen og finnene.
Gratulerer! Vis noen bilder da vel?
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Weflen aka akvafil
Reklame for plussmedlemskap