Svært hissig fisk
Hei
I dag ved lunsjtider satt jeg inn to fisk av typen eltric blue acara, som jeg så på flere ganger i butikken. Jeg spurte om latinisk navn og han sa det var nannacara anamola.
https://www.youtube.com/watch?v=yCMMrQ24HEI
Fisken er svært lik denne, jeg tror det er den typen. Med andre ord visste han ikke.
Samtidig satt jeg inn tre sajica ciklider.
Det skal være en hann og en hunn sa han i butikken av electric blue. Han sa også at de var relativt fredelig.
Problemet er at han som er størt, som jeg tror er en hann, svømmer over sajicene og setter fart og prøver å bite dem i hodet. to av de har fått bitemerker. Jeg har nå skrudd av lyset igjen og det ser ut som det har roa seg litt. Sajicaene er også litte grann større enn han som er så sinna.
Jeg har også en stim med rødmunntetra og han er ikke etter dem.
Kan dette være tilfeldig og passere etter et par dager, eller må jeg belage meg på å bytte ut en av dem?
Jeg har tidligere postet om noe problemer med innkjøring, hvis noen lurer på det, så fikk jeg en masse av filtergugge fra naboen dagen etter posten.
I dag ved lunsjtider satt jeg inn to fisk av typen eltric blue acara, som jeg så på flere ganger i butikken. Jeg spurte om latinisk navn og han sa det var nannacara anamola.
https://www.youtube.com/watch?v=yCMMrQ24HEI
Fisken er svært lik denne, jeg tror det er den typen. Med andre ord visste han ikke.
Samtidig satt jeg inn tre sajica ciklider.
Det skal være en hann og en hunn sa han i butikken av electric blue. Han sa også at de var relativt fredelig.
Problemet er at han som er størt, som jeg tror er en hann, svømmer over sajicene og setter fart og prøver å bite dem i hodet. to av de har fått bitemerker. Jeg har nå skrudd av lyset igjen og det ser ut som det har roa seg litt. Sajicaene er også litte grann større enn han som er så sinna.
Jeg har også en stim med rødmunntetra og han er ikke etter dem.
Kan dette være tilfeldig og passere etter et par dager, eller må jeg belage meg på å bytte ut en av dem?
Jeg har tidligere postet om noe problemer med innkjøring, hvis noen lurer på det, så fikk jeg en masse av filtergugge fra naboen dagen etter posten.
Postet 11.12.14 kl 21:00
Etter et par dager roa det seg noe veldig mellom ciklidene. Det er verre med tetraene. De forsvinner en etter en. Skal levere resten tilbake til butikken.
Det jeg nå lurer på, hva slags algespisere er å anbefale som går godt med disse ciklidene?
Jeg forstår at en del av mallene er nattaktive og da blir det kræsj med ciklidene som sover på stenen om natte f eks.
Det jeg nå lurer på, hva slags algespisere er å anbefale som går godt med disse ciklidene?
Jeg forstår at en del av mallene er nattaktive og da blir det kræsj med ciklidene som sover på stenen om natte f eks.
Postet 15.12.14 kl 20:52
Hei! Godt det roet seg ned mellom fiskene. Ciklider er jo kjent for å være generelt sett hissige fisk. Kan fort bli jaging på de nye som flytter inn og kampen om territorier å slikt. Men ville anbefalt pansrede maller jeg. Som f.eks vanlige Plecoer. De tåler nok en støkk og ciklidene rører dem hvertfall ikke hjemme hos meg. Småfisk som tetra blir som oftes spist opp av ciklidene om de passer i munnen. Blir bare ganske dyr mat til fiskene, hehe. Det kan forresten fort bli kamp i akvariet om det er for lite for fiskene.
Håper det hjelper og lykke til videre!
Håper det hjelper og lykke til videre!
Postet 16.12.14 kl 01:47
Postet 17.12.14 kl 14:24
Postet 17.12.14 kl 21:38