Den første ciklide-tråden:)

Eg lurte på om det var noen snille personer der ute som kan dele litt erfaringer med meg angående Apistogramma Panduro/pandurini?

MVH
Moi..
Med tanke på foring - når på døgnet - hva den liker best. ka eg skal gjer for at den i d heile tatt skal spise. virker svært lite interessert. mat ligger lenge etterpå utan at den blir rørt.

med tanke på vannverdier? har nå et sted mellom 5.5 og 6.0. fargene kommer først når lyset kommer på.. ellers er dei bleike i fargen.
Temperaturer?

ellers?

Bør eg kunn ha en hann og en hunn? (ha to hunner nå ilag med hannen)
PeCO85
Eg lurte på om det var noen snille personer der ute som kan dele litt erfaringer med meg angående Apistogramma Panduro/pandurini? MVH Moi..

Nå har jeg ikke personlige erfaringer med denne Apistogramma, men litt kan du finne ut av her :[URL=http://www.aquarticles.com/articles/breeding/Kinyon_Apistogramma_panduro.html[/URL]
Panduro er en apistogramma som er grei å ha med å gjøre. Hvis det var phen din som var mellom 5,5 og 6 så er det helt greit.

Ph en trenger ikke å være fult så surt en gang. Men klarer du å holde den stabilt så lavt ville jeg holdt det slik.

Temperatur: 25 til 27 grader. Ved yngling bør temperaturen være akkurat 26 grader mens eggene blir lagt, frem til de klekker og enda en stund fremover.

Dette er fordi at ellers kan du risikere en skjev kjønnsfordeling.

Du bør ha to hunner pr hann. Hannen kan ellers bli så innpåsliten på den ene hunnen at hun blir terrorisert til døde. (Dette hendte med hua mi i sommer.)

Hva jeg forte med:
Frysevarer:
Røde mygg (ja vet det ikke er anbefalt til apistoer),
daphnier,
moina,
artemia,
oksehjerte,

Tørrfor:
Niks.

Levendefor:
Nyklekket artemia en gang i blandt,
Og noen svært små meitemakker i ny og ne.

Fikk egg på mine flere ganger. Da la de i halve kokosnøtthuler med åpningen lavt nede ved grusen.

Men fikk aldri opp noe yngel fordi fiskene var litt for glad i kaviar for å si det slik.
Chekkia dretta fisk som mest sannsynlig har vært kunstig klekket i flere generasjoner, og dermed har mista foreldre instinktene.¨

Men det var nå de jeg hadde. ingen fisk er lik. Håper dette hjalp noe.
Og lykke til med Panduroene dine.
Flotte fisk.
Forer et par ganger for dagen forresten
fin sand er et must og røde mygg er fy fy i mine kar, ellers enig med morten
eller... tørrfor spises ivrig her og, vel og merke KUN sera granulat
Ser av denne tråden som er gammel, faktisk tilbake til 2005 at røde mygglarver er (var) fy fy til Apistogramma. Var dette noe som var "gjengs" på denne tiden, eller har bare verden gått videre og ny vitenskap kommet til? Hva var egentlig grunnen til denne tankegangen på denne tiden?

Måtte virkelig glise når jeg kom over denne tråden. Antar "alle" mater/forer sine apisto med røde mygglarver i dag. Forer iallefall alle mine apistoer med dette, bortsett fra et par arter som får den sorte utgaven.

Noen med erfaringer fra denne tiden.....?
Tilfeldig bekjentskap
© Stefan Sjöberg
Reklame for plussmedlemskap