Palettciklide hann eller hunn?

Var i butikken forrige uke å kjøpte palettciklide hann.
Men begynner å bli usikker på om det faktisk er en hunn?
Eller om det er en ung hann?
Den er litt lenger en hunnen jeg har, og tynnere. Men har ikke den karakteristiske lange ryggfinnen. Men hvis det er en ung hann, kommer den vel etterhvert.
Noen som klarer å se hva det er?
Utifra finnene og fargen på fisken og magen ser det ut som en hunn. Men jeg er ingen ekspert, kan være en ung hann.

Et tips mange anbefalte på nett da jeg fikk yngel på mine er å sjekke HELT ytterst på ryggfinnen. Det kan ikke sees på bildet, men hvis fargen stopper litt før tuppen er det nok en hunn. Hvis den strekker seg HELT ut er det trolig en hann.
Delte meninger her ja
Da er det ikke bare jeg som er usikker.
Den har ikke farge helt ut på ryggfinnen. Den stopper litt før tuppen.
Litt vanskelig å se på bildet, men den er slank som en hann skal være, ikke litt sån rund som hunnene ofte er. Og som sagt litt lengere en den andre hunnen.
Men rødfargen på magen er ganske sentrert på magen, mens på hanner er den etter min erfaring mer spredt ut over hele siden, litt etter humør.
Fortsatt usikker. Får bare vente å ta tiden til hjelp for å se hva den blir....
Blir det for trangt å ha to par palettciklider i et 250l hjørneakvarie hvis det viser seg å være en hunn?
Ikke glem halefinnen er også spiss på hanner. Det der ser ut som en hunn. Er det en hann, må den være ganske ung. Men er den ikke såpass stor det burde vises mer tydelig om det skulle være en hann? Det bruker være mer tydelig..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap