Kom hjem til at hannen i scalare-paret mitt ser ut til å ha problemer... Han klarer ikke svømme rett vei uten større anstrengelser, og virker nesten som en "dupp" der halen går opp hele tiden. Når han anstrenger seg mer, klarer han svømme rett vei litt, før han blir "dupp" med halen opp og "snuten" mot bunn igjen...
Dette er et par som har lagt mye egg her, sist for to dager siden (sneglene tar de, så blir ikke mer enn egg),paret har gått sammen siden jeg fikk dem og også hos forrige eier, er ca 2år gamle. Går i et høyt hjørnekar på 250 liter, sammen med tre perlegurami og en hel masse snegler. De har gått fredelig sammen til nå, ser ut til å ha delt karet mellom seg.
Ph ca 7, temp 26. Ingen nitritt.
Han var fin da jeg slo av lyset og gikk på nattevakt i går kveld, men jeg kom hjem til dette i dag tidlig...
Har filmet litt av adferden, lettere å forstå hva jeg snakker om da.
https://www.youtube.com/watch?v=YoDKNSWcgDAJeg tenker jo noe med svømmeblæren, da...
Disse betyr endel for meg, er det noe jeg kan gjøre her for å redde ham? Se an litt, eller er det mer riktig å la ham slippe nå..?
Har tatt to større vannbytter i løpet av dagen i dag, uten at det har sett ut til å hjelpe noe på.