Alt du kan om golden og sitronciklide!?

fortell meg alt du vet om de to fiskene!
Har tenkt å skaffe meg i allefall en av typene, og vil vite mest mulig.
Takk for alle svar! :]
Søk på nettet eller her på AF, så finner du informasjon.
Ingen av de to artene kan holdes i 60 liter.
SilverShaded
Søk på nettet eller her på AF, så finner du informasjon. Ingen av de to artene kan holdes i 60 liter.

Nei, men jeg vedder jeg kan ha dem i 160?
Du har sikker lest disse, men jeg slenger dem inn likevel.

Sitron Siclide
Golden
Bare husk at du også tilpasser vannverdiene i akvariet, til det fiskene trenger.
Om vannverdiene er feil, blir fiskene fort syke og svake, noe som kan føre til død.
Meløysaltvann
Du har sikker lest disse, men jeg slenger dem inn likevel. :) [URLBLOCK1] [URLBLOCK2] Bare husk at du også tilpasser vannverdiene i akvariet, til det fiskene trenger. Om vannverdiene er feil, blir fiskene fort syke og svake, noe som kan føre til død.

Takk for info
Ja jeg har lest begge mange ganger!
Lurte på om noen har innspill eller erfaringer?
Husk også at de to artene ikke skal holdes i samme akvarium, da den ene er fra Malawisjøen og den andre er fra Tanganiyka.
Ulike kilder har ulike verdier for akvarie størrelse. Ad Konings "back to nature, Guide to: Malawi cichlids" har 60cm langt og 60l som minimum for Labidochromis Caeruleus. Likedan vil man lett finne folk som har alle 3 rift sjøene i det samme akvariet. Et bittelite rift sjø biotop akvarie for en eneste art høres ut som en kjedelig start på biotop akvarie hobbyen, og å blande de afrikanske sjøene ville jeg aldri våget meg på før jeg hadde hatt erfaring med en av de først.
Men Golden er en fin start på en Malawi biotop, det samme vil vel Sitron Ciklide være for Tanganyika
Sitron cikliden er en hissig tass. Skal du ha den arten I ett lite karr så Bør du kun ha ett par og ikke No mer da hannen blir ekstremt aggressiv. Tilby også skjulesteder for hoa. Har du ett større karr (minst 1 meter langt) kan du med fordel ha flere fisk I karret men da andre arter. Dette for at sitron hannen skal ha mer å følge med på.

De er kjempe flotte. Lette og få yngel på men samtidig veldig hissige. Spesielt mot sin egen art.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap