Fredlig ciklide

Har et kar på 350L som så langt bare inneholder en stim falsk rødmunntetra, maller og seilfinne mollyer. Men kunne tenke meg noen litt fredlige ciklider som ikke graver som går bra sammen med det jeg har fra før. Noe som maks blir 15 cm, men gjerne rundt 10... Noen som har tips til hva jeg bør velge?

Har sett på gul dvergciklide og thomasiciklide blant annet men har ikke funnet noen som selger disse.
Søkt mye rundt her og for å finne andre som innfrir til mine "krav", men har begrenset erfaring med ciklider, så da ikke alltid lett å vite om de passer sammen med de fiskene jeg har. Har jo litt salt i vannet også pga mollyene, og vet ikke om alle ciklider er så glad i det (?)
For å komme med godt svar til hva som passer, trengs faktisk måling av hvilke vannverdier karet har.


Tips! seilfinne Mollyene passer dårlig med tetraene, akkurat av den grunn at de krever forskjellig vannverdi.
Disse mollyene er også glad i salt i vannet, det liker ikke tetraene eller mallene.
Nettopp. Maller og salt i vannet går svært dårlig i sammen.

Å få riktige verdier på vannet vil hjelpe oss andre med å gi deg råd.
Phen er på 7
Mener ghen var rundt 6-7 sist jeg sist jeg målte (har ikke kjøpt nytt målesett ennå)

Har bare tetraene oppi ennå, så kan la mollyene bli boende i det andre karet sånn at jeg slipper å salte vannet
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap