M.ramirezi som hviler seg?

Har et vakkert par med sommerfuglciklider som har holdt sammen i tykt og tynt. Til og med da madammen fikk hull-syke så gikk de sammen i karantene og fikk masse snerten mat sammen - rene ferieoppholdet. :op Etter at godjenta ble frisk har paret hatt tilhold i 160-literen min, hvor de ser ut til å ha blitt de regjerende og mest frempå dvergciklidene

Men de siste to dagene (idag medregnet) har jeg sett at veslejenta har "landa" på grusen, og det ligner henne ikke i det hele tatt! Hun ligger på magen, balanserer på sidefinnene og ser ut til å ta seg en liten hvil. Så fort jeg beveger meg så svømmer hun frem til glasset og lurer på om jeg kommer med noe godt, så det er ikke noe i veien med apetitten eller livligheten forøvrig, kun dette at hun har begynt med disse små landingsperiodene sine... Hun har sunn og god kropp og finnene er hele og fine, så jeg klarer å SE hva som er direkte galt...

Men jeg er spesielt glad i dette paret, så jeg har ikke lyst til å "bare se an" hva som skjer! Er det noen som har observert lignende atferd på sine sommerfugl-damer eller har noen teorier om hvorfor hun plutselig har begynt med hvilepauser?
Har du sjekket av begge svømmefinnene hennes er hele? Det kan være vanskelig å svømme og balansere med funksjonell finne kun på én side, og da kan en hvil i grusen bli hyppig.

Ellers ville jeg ikke bekymret meg hvis fisken oppfører seg sundt utenom dette. Hvis den spiser, flytter på seg når den bør og følger med på det som skjer så er det sikkert ikke noe alvorlig galt.

Så... da ble det et "bare se det an-svar" likevel :-p Men du vet... if it works - don't fix it!
Tone Andreassen
Har du sjekket av begge svømmefinnene hennes er hele? Det kan være vanskelig å svømme og balansere med funksjonell finne kun på én side, og da kan en hvil i grusen bli hyppig.


Ja, det er kjipt med bare en finne.. :P

Min anomala-hun mangler en sidefinne, og hun hviler endel.
Ellers spiser hun bra, og er flott i farvene.
Fisken ser absolutt helt bra ut, foruten det at hun har begynt å ta hvilepauser. :op

Ikke voldsom pusting, finnene er hele, apetitten er god.... Istedenfor å flytte seg når fiskene blir for nærgående, så snapper hun etter dem, så DE flytter seg... :op
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap