Kakatoides med anoreksi

Jeg kjøpt et par Apistograma kakatoides for tre uker siden. Og helt fra begynnelse har damen hat vanskelig for å spise. Hun ser på maten men gider ikke å ta den. Guten virker å ha det bra selv om han kan være litt treg i forhold til stimmefiskene. Jeg har dem i 110 liter sammen med 13 kardinal tetra, 6 sebrafisk, en kuliål og to små ancistrus. Jeg lurer om jeg bør flyte sebrafiskene og kanskje noen tetra for en stund eller om det er henne som bør flyte til en liten 15l for en stund. Kansje er det vannverdi jeg bør gjøre noe med. Jeg har pH 6,8-7. GH <1, KH ca.3. Hva bør jeg tilsette for å få pH ned? Eller er det temperatur som bør opp (Har 26° nå)
Det finnes en rekke produkter som setter ned ph. Mange bruker eikeberkekstrakt, eller filtrerer vannet over torv.
Begge metodene er enkle, og trygge.

Hva som gjør at "madammen" ikke spiser er ikke godt å si. Hva forer du med? En god del fisker setter mest pris på levende og frossentfor, mens de ikke lukter på tørrfor engang.
Jeg forer med TetraPro, frosen artemia og litt frosen oksehjerte. Jeg spurte på Majorstua Zoo hvor jeg kjøpte dem og fikk beskjed at de var vant til å få litt av hvert. Nå har jeg flyttet de zebrafiskene som er jo veldig aktiv. Så skal jeg prøve å fine litt ekstra eikeblader.
Siden Kh er såpass lav, ville det beste vært å tilsette Co2 for å senke ph, men samtidig holde den stabil.
Ser at Co2-mengden din er på ca 11 ppm, denne kan godt heves uten at det påvirker fiskene.

Du får servere madammen noen riktige godbiter hun ikke klarer å si nei til
Nå orker jeg ikke mer
Nå er det gutten som er død helt uten fortegn til sykdom. Jeg tror jeg gir opp med Apistograma. Er det noen som kan tenke seg å prøve å redde jenta så ring meg på 984 77 597. Du får henne bare du gider å hente på Furuset.
legg ut en annonse istedet ?
Tilfeldig bekjentskap
© Marte Stensby
Reklame for plussmedlemskap