går palettciklider sammen med scalare?

har et 160l. med to scalare, 9 fembåndsbarbe og 4 honninggurami.
Kan jeg putte oppi 2 palettciklider eller blir det bare tøys?
Eg Scalarer og Palett om masse anna i lag, men det var i ein 375 l.
Det gjekk heilt fint. Palettane held seg nede, medan Scalarane held seg meir i fra midtten og oppover.
Men det er nok plassen som er det avgjerande. Hos meg hadde både Scalarer og palettar yngel uten problem for kverandre. Det vil sei Scalarane kom aldri lenger enn til å legge egg og så at dei andre Scalarane dei opp. Dei stod simpelthenn i kø og venta. Så eg måtte fjerne dei egga og klekke dei i eige kar.
Jeg er enig med Kråkebollen - det er vel helst plassen det står på. Paletter og scalarer kan gå fint sammen i et kar som et stort nok, men en 160-liter er jo egentlig alt for lite for scalarer i det hele tatt. Disse bør ha minst 250 liter.

Var jeg deg ville jeg heller ha byttet ut scalarene med et palettpar - det passer mye bedre i karet ditt
jeg rådførte meg med eieren av akvariemagasinet på bjølsen før jeg kjøpte scalarene, forklarte at jeg hadde et 160l akvarie. Ikke noe problem sa han, -det går fint.

Javel, så har jeg tydligvis blitt "lurt", jeg velger å kalle det lurt.
akvafil
Javel, så har jeg tydligvis blitt "lurt", jeg velger å kalle det lurt.


Desverre skjer dette så alt for ofte. Det er derfor det er så himla lurt å skjekke fiskebasken før man handler fisk
Frank Angell
Desverre skjer dette så alt for ofte. Det er derfor det er så himla lurt å skjekke fiskebasken før man handler fisk :)


Fiskebasken inneholder masse fint.
Og hvilke fisker som fort vil havne i basketak med hverandre.
Det går og an å se hvilke andre fisk andre medlemmer har dem med (hvis du ser litt til venstre)..
Den ene scalaren står bare øverst i et hjørne.
Og den virker uinterressert når jeg mater, er det noe galt med den?
kjøpte de (2) på søndag, så den budre jo spise nå. den andre farer rundt og livlig så det holder.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap