hva spiser malawi??

i dag har jeg vært å kjøpt 4 stk malawi fisker jeg kjøpte: 2Golden og 2 m.johannhii.. hva spiser disse?? tar de flak for?? han i butikken sa også at jeg trengte natron for å få riktig ph?? eller var det gh? samma det..men høres dette greit ut??
M.johannhii eter i naturen stort sett av algeteppet, men tar også litt plankton.
Er mer usikker på hva golden eter, men det er sikkert noen andre som vet dette. Er temmelig sikker på at den også er mest glad i grønnfor, men siden jeg ikke er helt sikker, tør jeg ikke si noe konkret.

Malawi er generellt sulte fisk, som tar det meste som kommer foran nesen på dem.
Forer selv stort sett med pellets, flakfor griser litt for mye.

Om de trenger noe økning i ph, kommer helt ann på hva ph er i utgangspunktet. Men siden Malawi er fisk som normalt går i vann med ph på 8,3, er det ikke noen grunn til ikke å bruke bikarbonat (natron). Dette vil heve kh, og igjen ph.
Trolig må du også bruke f.eks gips, for å heve Gh.
så da kan jeg regne med at de eter malletablettene da?? de inneholder jo mye grønnfôr...
Joda, malletabeletter tar dem. Men jeg ville satset på noe litt mindre, f.eks JBL Novo rift.
Denne bruker jeg, og supplerer litt med Aquatic nature ciclid excel.
okei=) da får vi dra inn i morgen å kjøpe:P så da skal det blir greier:P eller har du erfaring å kjøpe det på nettet??
Kjøper alt slikt på nett, da det fort blir penger å spare. Webzoo markedsfører begge fortypene, hvem ellers som gjør det vet jeg ikke.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap