kakadue spørsmål.

Hei.

Jeg har hatt en kakadue i evigheter som jeg har prøvd å skaffe selskap til men de bare dør eller forsvinner.

Jeg er så usikker på om det er en hu som plager de andre vekk, jeg har tidligere kjøpt den som en hann men har mine tvil.

Feks: Fisker "pisker halen på alle de nye hu kakadue fiskene jeg kjøper.

Den er veldig terretoriell og har sin egen hule, har fått forståelse at det er huene som skal oppføre seg sånn.

Den har litt flamme farger på finnene men veldig lite egentlig.
og den har ingen spesielt utstrakte finner.

Jeg vet at dette ikke er av soretn super red og at det er mye lettere å se forskjell på den sorten.

Høres det ut som jeg har en hu?

Er så få plasser som har peiling av dyrebutikker når jeg spør og peker i butikker.
Det høres helt sikkert ut som en hunnfisk. Det er typisk adferd for denne fisken, slik du forklarer. De hunnfiskene som jeg har sett på butikkene det siste året, har vært et pinglete syn. Så det er ikke rart de tar kvelden vist du har en frisk og sterk hunn. Se på bildene i basen, for forskjeller.
Viggo Gausvik
Det høres helt sikkert ut som en hunnfisk. Det er typisk adferd for denne fisken, slik du forklarer. De hunnfiskene som jeg har sett på butikkene det siste året, har vært et pinglete syn. Så det er ikke rart de tar kvelden vist du har en frisk og sterk hunn. Se på bildene i basen, for forskjeller.


Ok jeg får prøve å finne en hann til henne da. Ikke så mangen som har den hanner i butikkene fortiden.

I fiske databasen er det ikke noen som ligner spesielt på henne, de ligner mest på super red og det er ikke hun.
Ferret Lady
Ok jeg får prøve å finne en hann til henne da. Ikke så mangen som har den hanner i butikkene fortiden. I fiske databasen er det ikke noen som ligner spesielt på henne, de ligner mest på super red og det er ikke hun.

Oasen har men de er små.
da tar sikkert huen min de også, det er jo bare hun som har overlevd hehe
Du kan sikkert få låne en hann av meg, vist du vil prøve deg på oppdrett..ring 91120243...
Viggo Gausvik
Du kan sikkert få låne en hann av meg, vist du vil prøve deg på oppdrett..ring 91120243...


Låne? itt dumt hvis damen min tar knekken på han da, hehe.

Du er ikke intresert i å selge da?
Det kan hende de hannene du har presentert for henne er for små og "pinglete" etter hennes smak? Vet at en del ciklide-damer er kresne mht en eventuell partners størrelse. De godtar ikke en pingle som sannsynligvis ikke kan takle jobben med å holde territoriet rundt ynglehulen trygt ! Og kjøper man en hann i en butikk, er de oftest små og svake. En hunn som har vokst seg sterk og kjønnsmoden i ditt kar hjemme, er sannsynligvis "sterkere" enn en butikk-hann?

Etter selve paringen vil ikke hunnen ha Kakadue-hannen for nærme avkommet. Da blir hun sinna! Hunnens jobb er å vokte egg og yngel, hannens jobb er å patruljere området rundt der yngelen er og skremme vekk potensielle fiender.

Om din hunn har veid og vurdert hannene og funnet dem for lette til den jobben, kan det hende hun har kverket dem for å få dem unna veien mens hun venter på at "den rette" skal komme forbi

Mine Kakaduer har lagt egg et par ganger i selskapskaret mitt, da jeg hadde en svær hanne. Men så døde han med munnen på vidt gap og en rekepellets på tvers inni, og så døde hunnen. Nå har jeg nye, men der er hannen liten og pinglete og ingen av hunnene (2) vil ha noe med han å gjøre.
Viggo Gausvik
Du kan sikkert få låne en hann av meg, vist du vil prøve deg på oppdrett..ring 91120243...

Er det gammlefar som må til pers?
reinert
[QUOTE=Viggo Gausvik]Du kan sikkert få låne en hann av meg, vist du vil prøve deg på oppdrett..ring 91120243...

Er det gammlefar som må til pers?

Tja... måtte vært en gigantisk hunn hvis den hadde hamlet opp, med det beistet av en hann, jeg overtok fra deg ! Nei jeg tenkte nå på den som jeg hadde da.....
Viggo Gausvik
[QUOTE=reinert][QUOTE=Viggo Gausvik]Du kan sikkert få låne en hann av meg, vist du vil prøve deg på oppdrett..ring 91120243...

Er det gammlefar som må til pers?

Tja... måtte vært en gigantisk hunn hvis den hadde hamlet opp, med det beistet av en hann, jeg overtok fra deg ! Nei jeg tenkte nå på den som jeg hadde da.....
hehe,, hadde ikke blitt mye yngel fra de genene nei..
Viggo Gausvik
[QUOTE=reinert][QUOTE=Viggo Gausvik]Du kan sikkert få låne en hann av meg, vist du vil prøve deg på oppdrett..ring 91120243...

Er det gammlefar som må til pers?

Tja... måtte vært en gigantisk hunn hvis den hadde hamlet opp, med det beistet av en hann, jeg overtok fra deg ! Nei jeg tenkte nå på den som jeg hadde da.....

? skjønte ingenting jeg.

ville du selge.
Du fikk tlf. nr. mitt, sant.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap