Ønsker tips til kjøpefor til malawi
Postet 01.12.05 kl 22:07
Postet 01.12.05 kl 22:20
Postet 04.12.05 kl 16:57
Animalsk fett lagres i levra på fiskene, så det er ikke å anbefale til fisk som ikke trenger dette fettet for å overleve.
Av kjøpefor til planteetere anbefaler jeg OSI spirnula, dette er ett svært godt for. Gjerne suplert med JBL Novo-rift.
Av og til kan du godt fore med Aquatic nature Cicklid excel, ett for som er meget bra det også.
Om du gidder å lage rekemiks, med ca 75% erter, er det det beste foret til slike fisker.
Eneste fisken som her vil sette pris på ett og annet kjøttmåltid, er moorii-en.
Du kan her fore med f.eks hel krill. Snadderfor
Av kjøpefor til planteetere anbefaler jeg OSI spirnula, dette er ett svært godt for. Gjerne suplert med JBL Novo-rift.
Av og til kan du godt fore med Aquatic nature Cicklid excel, ett for som er meget bra det også.
Om du gidder å lage rekemiks, med ca 75% erter, er det det beste foret til slike fisker.
Eneste fisken som her vil sette pris på ett og annet kjøttmåltid, er moorii-en.
Du kan her fore med f.eks hel krill. Snadderfor
Postet 04.12.05 kl 18:22
Postet 04.12.05 kl 18:29
Postet 04.12.05 kl 18:39
Postet 04.12.05 kl 18:48
Postet 04.12.05 kl 18:58
Frank AngellOm du gidder å lage rekemiks, med ca 75% erter, er det det beste foret til slike fisker.
Har tenkt på dette, men er det bare reker og erter som skal til?
Hva med vitaminer og spirulina? Har sett over webzoo sine sider, men finner ikke spirulina. Hvilke vitaminer er best å bruke? Kan jeg bruke c vitaminer for mennesker?
Hadde vært gøy og laget sitt eget for, men de oppskriftene jeg finner hat med seg vitaminer og spirulina. Noen skriver også at det ska være reker med skall, men uten hode.
Postet 05.12.05 kl 03:28
Endret: 05.12.05 kl 03:30
Det finnes trolig flere oppskrifter på rekemisk enn det finnes personer som lager denne
Til dine fisker vil jeg anbefale:
1 kg frosne reker, gjerne med hode. Skall må det i alle fall være på rekene. Reker som inneholder mye rogn= ekstra nam-nam.
2 kg grønnfor, som frosne erter, litt spinat og kanskje litt brokoli?
10-15 ml spirinulapulver, som du enten får tak i på den lokale akvasjappa, eller på en heldekostforretning.
Multivitamin til smågnagere\ fugl brukes en del, 15 dråper holder i massevis.
Bind det hele sammen med ca 150ml gelatinpulver. Du ser fort om du trenger mere væske i massen.
Husk bare på å la dette kjøres så lenge som mulig i hurtigmikseren, slik at det blir en fin masse.
Men om du vil teste ut en liten dose, bare for å se om fiskene tar i på det eller ikke, kan du jo styre unna spirinula og multivitaminer.
Trenger jo ikke gjøre det mer komplisert enn nødvendig
Til dine fisker vil jeg anbefale:
1 kg frosne reker, gjerne med hode. Skall må det i alle fall være på rekene. Reker som inneholder mye rogn= ekstra nam-nam.
2 kg grønnfor, som frosne erter, litt spinat og kanskje litt brokoli?
10-15 ml spirinulapulver, som du enten får tak i på den lokale akvasjappa, eller på en heldekostforretning.
Multivitamin til smågnagere\ fugl brukes en del, 15 dråper holder i massevis.
Bind det hele sammen med ca 150ml gelatinpulver. Du ser fort om du trenger mere væske i massen.
Husk bare på å la dette kjøres så lenge som mulig i hurtigmikseren, slik at det blir en fin masse.
Men om du vil teste ut en liten dose, bare for å se om fiskene tar i på det eller ikke, kan du jo styre unna spirinula og multivitaminer.
Trenger jo ikke gjøre det mer komplisert enn nødvendig
Postet 05.12.05 kl 11:04