Størrelse på Tanganyika-kar..?

Jada, de fleste kommer sikkert til å si "så stort som mulig", men jeg har ikke lyst til å ha kjempesvært.

Har et kar nå på 420 liter, og synes faktisk det er i største laget.
Nå skal det etterhvert discus i det, og da blir det jo lekkert

Men til saken;
når vi flytter til større hus (hurra) har jeg tenkt å kjøpe et hjørnekar til Tanganyika (dobbelhurra).

Jeg ser for meg 250-300 liter.
Kanskje mindre..?

Tror dere jeg vil bli veldig hemmet ang hva slags fisker jeg kan ha i?

Det er jo endel aggresive Tanganyikaer, men jeg tenkte det kunne løses ved innredning.
Tror dere jeg vil bli veldig hemmet ang hva slags fisker jeg kan ha i?

Du mener hvis fisken biter av deg hånda aller noe?
En sånn fisk tror jeg ikke jeg vil anbefale!

Mye innen Tanganyika som klarer seg fint på 250 til 300 liter. Noe spesielt du har lyst på?
Du er helt på villspor MC
Tanganyika i alle kar

420'en din er som skapt for "sagociklider" som du ser et par eksempler på bildet her.

Til det du spør om: Har funnet ut at "svenskekaret" på 222L med målene 110 x 45 x 45 er som skapt til disse fiskene. Her kan du ha nesten alt mulig

Lykke til med huset
Atle
Kristian
[i]Tror dere jeg vil bli veldig hemmet ang hva slags fisker jeg kan ha i?[/i] Du mener hvis fisken biter av deg hånda aller noe? ;) En sånn fisk tror jeg ikke jeg vil anbefale! Mye innen Tanganyika som klarer seg fint på 250 til 300 liter. Noe spesielt du har lyst på?

Er mer redd for at de skal hoppe opp og bite av meg hodet :P

Jeg SKAL ha sneglehuslekere, og gjerne hesteneser.

Ellers er jeg ganske åpen egentlig.
Tanganyika
Tanganyika i alle kar:-) 420'en din er som skapt for "sagociklider" som du ser et par eksempler på bildet her. Til det du spør om: Har funnet ut at "svenskekaret" på 222L med målene 110 x 45 x 45 er som skapt til disse fiskene. Her kan du ha nesten alt mulig :-) Lykke til med huset Atle

Nå er du litt ekkel med meg som kommer med slike bilder..

Jeg skal ha discus i 420 literen, det er en felles bestemmelse med min mann.

Og jeg har alltid hatt lyst på hjørnekar til Tanganyika, synes det er flott å kunne fylle hjørnet ut med steiner.

222 liter høres jo bra ut
Jeg har lyst på dette hjørnekaret, jeg, men i sort utførelse.
327 liter! Der ser jeg for meg noen Tanganyika-beboere av Tropheus slekta

Prisen var ikke så bort i natta heller, når man tenker på at det er inkl både møbel og heldekkende lysarmatur/topp. Ca 6400 kr er ingen ublu pris da?

Det så fint ut ja

Dumt det ikke finnes større enn 112 og mindre enn 327 liter..
MC Darup
Det så fint ut ja :) Dumt det ikke finnes større enn 112 og mindre enn 327 liter.. :(

Men det var det jo? Det som sto i varekatalogen i nettbutikken var på 200 liter.

Tre str på det altså; 112, 200 og 327.

Stor, fet blå tekst med:
"Quintet 200 liter 76cm inkl møbel og lystopp 4.430,00 kr "
mona o
[QUOTE=MC Darup] Det så fint ut ja :) Dumt det ikke finnes større enn 112 og mindre enn 327 liter.. :(

Men det var det jo? Det som sto i varekatalogen i nettbutikken var på 200 liter.

Tre str på det altså; 112, 200 og 327.

Stor, fet blå tekst med:
"Quintet 200 liter 76cm inkl møbel og lystopp 4.430,00 kr "

*plystre og sparke småstein*

... dumt å ikke lese overskrifter...
Ang pumpe

Jeg har en Fluval 4plus liggende, vil den være ok til 2000 literen?
Jeg har Fluval 4+ i men 152 liter, syns den funker bra og filtrerer godt. Så regner med at det vil gå i en 200 liter også.
MC Darup
Jeg har en Fluval 4plus liggende, vil den være ok til [B]2000[/B] literen?

Har gubben din gått amok og tillatt en 2000 liter...?

He-he!
mona o
[QUOTE=MC Darup] Jeg har en Fluval 4plus liggende, vil den være ok til [B]2000[/B] literen?

Har gubben din gått amok og tillatt en 2000 liter...?

He-he!

hehehehe

Er det det der som heter Freudiansk glipp? :P
Tilfeldig bekjentskap
© Per Erik Sviland
Reklame for plussmedlemskap